Motocykl Benelli Leoncino może doczekać się aktualizacji. QJMotor dostało homologację w Europie
Dokumenty homologacyjne wskazują na to, że wkrótce doczekamy się aktualizacji motocykli Benelli, ponieważ nowy silnik w tajemniczym modelu QJ500-19 może także być obecny w dwóch innych motocyklach.
Właściciel marki Benelli - koncern Qianjiang - otrzymał w Europie homologację na motocykl o oznaczeniu QJ500-19. W sieci pojawiły się również zdjęcia nowego motocykla. Pomimo, że na bocznym panelu widnieje oznaczenie pojemności 501, to oznaczenie na zbiorniku paliwa i dokumentach homologacyjnych wskazuje na motocykl z silnikiem o pojemności 550 cm3.
Obecnie Benelli Leoncino, a także TRK 502 i 502c są wyposażone w chłodzony cieczą dwucylindrowy silnik rzędowy o pojemności 499 cm3, który generuje maksymalną moc 47,5 KM. W nowych dokumentach homologacyjnych jest mowa o silniku, który będzie miał pojemność 549 cm3 i moc około 50 koni mechanicznych. Motocykl o oznaczeniu QJ500-19 ma deklarowaną masę 193 kg, co czyni go aż o 14 kg lżejszym od obecnego Leoncino. Dodatkowo jest wyposażony w system ABS Bosch 9.1MB.
QJMotor ma również inne asy w rękawie. Niedawno pojawiła się informacja o możliwym nadejściu Benelli TRK z silnikiem o pojemności około 800 cm3. Oprócz tego, na chińskim rynku QJMotor przygotowało dwa motocykle sportowe. Pierwszy ma silnik o pojemności 353 cm3 i maksymalnej mocy 36 KM. Masa tego motocykla z płynami i paliwem wynosi 179 kg. Drugi model ma silnik o pojemności 249 cm3 generujący maksymalną moc 27,5 KM. Deklarowana masa z płynami i paliwem wynosi 159 kg.
Marka Benelli została ciepło przyjęta pomimo faktu, że motocykle są produkowane w Chinach, a we Włoszech znajduje się jedynie biuro projektowe. Kluczem do sukcesu jest przede wszystkim dobry stosunek jakości do ceny i dostęp do części zamiennych oraz sieci serwisowej. Dość powiedzieć, że model TRK 502 był hitem sprzedażowym we Włoszech i wyprzedził inne maszyny klasy adventure w wynikach sprzedaży.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze