Benelli Leoncino 500 Trial - recenzja, opis, dane techniczne
Scrambler to, w języku angielskim, potoczne określenie motocykla terenowego, a najczęściej przerabianego pod jazdę w terenie motocykla o pojemności silnika nie przekraczającej 650 cm3. Chodziło głównie o niską masę pojazdu, pozwalającą na nawet niewielkie skoki, czy pokonywanie bardziej stromych podjazdów. Ten gatunek motocykla "wymarł" w latach 70-tych, kiedy to na rynek weszły prawdziwe crossy, z dużym skokiem zawieszenia, lekkie i mocne. Zbudowane od podstaw w określonym celu, a nie modyfikowane z pojazdów stricte drogowych.
Moda powraca. Widzimy to zarówno po ubraniach vintage wygrzebywanych z dna szafy mamy lub babci, jak i po motocyklach wyciągniętych od taty czy dziadka z garażu i modyfikowanych wedle własnej fantazji, ale przy zachowaniu określonego stylu. Firmy produkujące akcesoryjne części, zawsze jako pierwsze, nadążają za nową modą. Wystarczy, że mamy bazowy motocykl, a wszelkie dodatki w postaci kanapy, błotników, zegarów, czy kierownicy możemy zmieniać do woli.
Producenci motocykli również dostrzegli chęć ludzi do jazdy motocyklami typu scrambler i tak, podążając za modą, większość fabryk dodała do swojej oferty pojazdy tego rodzaju. Jedni postawili na całkiem nowe konstrukcje, drudzy dostosowali już posiadane modele, albo wręcz czerpiąc z historii, przywrócili do życia pomysły sprzed lat.
Benelli, jak na włoską firmę przystało, ma w swej historii modele, które były przerabiane w stylu scrambler (patrz Tornado 650). Teraz, nawet po zakupie firmy przez chiński koncern, biuro projektowe i zespół inżynierów pozostał na włoskiej ziemi i jest kierowany przez Stefano Michelottiego.
Leoncino czyli Lwiątko, to znany już u nas model scramblera. Jest napędzany dwucylindrowym, rzędowym, ośmiozaworowym silnikiem DOHC o pojemności 500 cm3 i mocy 48 KM osiąganej przy 8500 obrotów na minutę. Charakterystyka jego pracy jest dobrana tak, aby zapewnić optymalne osiągi już w połowie zakresu obrotomierza, czyli tam, gdzie lubimy najbardziej. Pięknie zaprojektowana kratownicowa rama w połączeniu z podobnej konstrukcji wahaczem sprawia, że Leoncino gwarantuje wysoki stopień sztywności podwozia - co pozwala każdemu jeźdźcowi poczuć się pewnie, niezależnie od stażu. Model Trial różni od wersji podstawowej zastosowaniem przedniego koła o średnicy 19 cali oraz większym skokiem zawieszenia. Gdy dodamy do tego kostkowe opony, niską masę pojazdu oraz doskonałe hamulce, możemy śmiało próbować swych sił poza drogami asfaltowymi.
Wyższa kierownica jest nowością w Trail. Dzięki niej kokpit tego scramblera jest jeszcze bardziej przestronny i zachęca do wygodnej, wyprostowanej pozycji w trakcie jazdy. Komfort zapewnia również stylowa i ergonomiczna przeszywana kanapa. Podstawowy panel wskaźników w technologii LCD, zawiera elementy stylu vintage, pozostając wiernym ogólnej estetyce Leoncino.
Benelli połączył elementy designu współczesnego z retro w minimalistycznej linii Leoncino, jednocześnie mądrze uwzględniając nowoczesne dodatki, takie jak na przykład oświetlenie LED.
Mam przeczucie, że to małe lwiątko, które jest umieszczone na przednim błotniku scramblera Benelli, poprowadzi nas na niejedną wyprawę w nieznane.
Dane techniczne
Silnik: 2 cylindry, rzędowe, 4 zawory na cylinder (norma Euro5) |
Pojemność: 499,6 c.c. |
Moc maksymalna: 35 kW (47,6 Cv) przy 8500 rpm |
Maksymalny moment obrotowy: 45 Nm (4,6 kgm) przy 5000 rpm |
Skrzynia biegów: 6 biegów |
Układ wydechowy: Katalizator |
Układ chłodzenia: chłodzony cieczą |
Rama: Stalowa |
Zawieszenie przednie: Amortyzatory upside-down 50 mm |
Zawieszenie tylne: Amortyzator centralny z regulacją wstępnego napięcia sprężyny i regulacją dobicia |
Układ hamulcowy przedni: Dwie tarcze hamulcowe 320 mm , zaciski radialne,4-tłoczkowe |
Układ hamulcowy tylny: Pojedyncza tarcza hamulcowa ø260 , zacisk jednotłoczkowy |
Systemy bezpieczeństwa: ABS |
Koło przednie: 110/80- R19, obręcz 19" x 3.00" DOT -D |
Koło tylne: 150/70 - R17, obręcz 17" x 4.25" DOT - D |
Napęd: łańcuch |
Wysokość siodła: 815 mm |
Długość całkowita: 2100 mm |
Pojemność zbiornika paliwa: 15 L |
Masa sucha: 170 kg |
Komentarze 3
Poka¿ wszystkie komentarzeTrail nie Trial.
OdpowiedzGdzie co¶ od siebie? Dalej rdza daje o sobie znaæ jak w modelach z 2018? ¦ruby wci±¿ niedokrêcane w fabryce lubi± siê gubiæ? Podobno w modelu 2021 ju¿ nie ma wy³±cznika ABS!! Dla scramblera to ...
OdpowiedzWidzê dane techniczne i opis, nawet kawa³ek historii, a gdzie recenzja?
Odpowiedz