MotoGP: KTM zaprezentowało swoje zespoły i motocykle na sezon 2020
Austriacki producent w tym roku zrezygnował z oficjalnej gali, a prezentacja zespołu fabrycznego oraz satelickiego Tech3 odbyła się w formie niemal godzinnego filmu, zawierającego wywiady z kluczowymi postaciami całego przdsięwzięcia. Pokazano również nowe wzory malowania motocykla RC16, którym już czwarty sezon KTM będzie próbował gonić czołówkę.
Ekipa z Mattighofen znana jest z żelaznej konsekwencji i parcia do celu jak taran. W świecie offroadu KTM jest od lat bezsprzecznym liderem, a wyścigi torowe pozostają jedną z ostatnich niezaspokojonych ambicji. W tym roku Austriacy rezygnują z udziału w rywalizacji klasy Moto2, by wszystkie wysiłki pchnąć w czwarty sezon w klasie królewskiej. Jednocześnie maszyny KTM wciąż będą się ścigać w klasie Moto3.
Red Bull KTM Factory Racing
Podstawowym kierowcą fabrycznego zespołu Red Bull KTM Factory Racing pozostaje Hiszpan Pol Espargaro, mistrz świata Moto2 z 2013 roku, który związany jest z KTM od samego początku ich startów w klasie MotoGP. Pol zdecydowanie najlepiej rozumie twardą naturę motocykla RC16, jako jedyny zdobył też dla "pomarańczowych" miejsce na podium - był trzeci w Walencji, na sam koniec sezonu 2018.
Dołączył do niego Brad Binder, młody zawodnik pochodzący z RPA, mistrz Moto3 z 2016 roku, a w ubiegłym sezonie wicemistrz Moto2. Brad zajął miejsce Johanna Zarco, którego rozczarowujący sezon i głośne rozstanie z KTM było jednym z głównych tematów minionego sezonu. Kierowcami testowymi KTM są legendarny Dani Pedrosa oraz Fin Mika Kallio, który zastępował Zarco w kilku ostatnich wyścigach w 2019 roku.
Red Bull KTM Tech3
Francuski zespół prywatny pod wodzą Herve Poncharala od czasu rozpoczęcia współpracy z KTM nie ma tak dobrych wyników, jak z Yamahą, ale równie konsekwentnie idzie do przodu. Drugi rok z rzędu Tech3 otrzyma motocykle w najnowszej specyfikacji. W ekipie pozostał Portugalczyk Miguel Oliveira, który miał podobno straszny żal z powodu braku awansu do teamu fabrycznego. Na stanowisku drugiego kierowcy pojawił się rewelacyjny, młodziutki Iker Lecuona z Hiszpanii. Zastąpił Hafizha Syahrina, który po dwuletniej przygodzie w klasie królewskiej wrócił do Moto2 w barwach zespołu Aspar.
Fabryka przyszłych mistrzów
Red Bull i KTM skupiają się nie tylko na bieżącej rywalizacji, ale też kładą fundamenty pod mocną strukturę wyścigową z bazą doskonale wyszkolonych młodych kierowców. Na maszynach RC04 w klasie Moto3 wystartuje ich w tym roku aż 14. Odbędą się ponadto dwa cykle wyścigów dla młodych talentów: mający 7 rund Red Bull MotoGP™ Rookies Cup oraz nowy puchar Northern Talent Cup, który ma przyciągnąć kandydatów z północnej i środkowej Europy.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze