KTM 890 Duke R, czyli super skalpel
Mocny, agresywny, lekki i kompaktowy naked - to pierwsze skojarzenia, jakie przychodzą na myśl, kiedy słyszymy o modelach KTM z serii Duke. Tym razem pomarańczowi zaprezentowali najnowszy model 890 Duke R, czyli kolejne wcielenie swojego "skalpela".
KTM 890 Duke R to ewolucja modelu 790 Duke, czyli ostrego nakeda wagi średniej. Zwiększona do 899 cm3 pojemność skokowa silnika i co za tym idzie wzrost mocy oraz momentu obrotowego to nie wszystko. Poprawiono tu również zawieszenie, hamulce, elektronikę i wprowadzono zmiany dotyczące ergonomii.
Rzędowy, dwucylindrowy silnik generuje teraz 121 KM mocy i 99 Nm momentu (poprzednik, czyli 790 Duke, miał 105 KM oraz 87 Nm). Zastosowano nowy wał korbowy, ze zwiększoną o 20 procent masą wirującą, a także nowe tłoki (większe, ale lżejsze). Zwiększenie pojemności uzyskano zarówno przez zwiększenie średnicy, jak i skoku tłoka.
Kolejne zmiany objęły wałki rozrządu, udoskonaloną skrzynię biegów, czy powiększoną chłodnicę. KTM 890 Duke R, pomimo wzrostu pojemności silnika do 899 cm3, wciąż może się pochwalić najbardziej kompaktową jednostką napędową w swojej klasie.
Z przodu mamy w pełni regulowany widelec WP Apex o średnicy lag 43 mm i skoku 140 mm. W układzie hamulcowym dostajemy pełen zestaw Brembo z zaciskami Stylema Monoblock i przednimi tarczami o średnicy 320 mm. Do tego pompa Brembo MCS.
Konstrukcja ramy pozostaje niezmieniona. Wspomniane zmiany w ergonomii dotyczą jeszcze bardziej agresywnej pozycji za kierownicą. Podnóżki kierowcy umieszczono nieco wyżej i przesunięto do tyłu.
Cena: od 50 900 zł
Więcej informacji na oficjalnej stronie KTM
Poniżej nasz film z testów poprzednika, czyli modelu KTM 790 Duke:
Dane techmiczne
Silnik | |
POJEMNOŚĆ SKOKOWA | 890 cm³ |
MOC W KW | 89 kW |
MOMENT OBROTOWY | 99 Nm |
DESIGN | 2-cylindrowy, 4-suwowy silnik rzędowy typu R2 |
ŚREDNICA | 90.7 mm |
SUW | 68.8 mm |
ROZRUSZNIK | Rozrusznik elektryczny |
SMAROWANIE | Układ smarowania z wymuszonym przepływem oleju z 2 pompami oleju |
SKRZYNIA BIEGÓW | 6-biegowa |
CHŁODZENIE | Chłodzenie cieczą z wodnym/olejowym wymiennikiem ciepła |
SPRZĘGŁO | Załączane mechaniczne sprzęgło antyhoppingowe PASC™ |
EMS | Bosch EMS z RBW |
CO2 EMISSIONS | 110 g/km |
FUEL CONSUMPTION | 4.74 l/100 km |
Podwozie | |
KONSTRUKCJA RAMY | Rama ze stali chromowo-molibdenowej wykorzystująca silnik jako element nośny, malowana proszkowo |
PRZEDNIE ZAWIESZENIE | WP APEX 43 |
TYLNE ZAWIESZENIE | WP APEX Monoshock |
SKOK ZAWIESZENIA (PRZÓD) | 140 mm |
SKOK ZAWIESZENIA (TYŁ) | 150 mm |
PRZEDNI HAMULEC | 2 x Brembo Stylema Monobloc four piston, radially mounted caliper |
TYLNY HAMULEC | Pływająca tarcza hamulcowa Brembo z 1-tłokowym zaciskiem |
ŚREDNICA PRZEDNIEJ TARCZY HAMULCOWEJ | 320 mm |
ŚREDNICA TYLNEJ TARCZY HAMULCOWEJ | 240 mm |
ABS | Bosch 9.1 MP (incl. Cornering-ABS and super moto mode) |
ŁAŃCUCH | 520 Pierścień X |
KĄT GŁÓWKI RAMY | 65.7 ° |
PRZEŚWIT | 206 mm |
WYSOKOŚĆ SIEDZENIA | 834 mm |
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA (OK.) | 14 l |
MASA WŁASNA | 166 kg |
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarzePompy ABS abs-parts-car.com
Odpowiedz