Miałeś w przeszłości wypadek? Dostaniesz rentę. Obowiązują już nowe przepisy
Poszkodowani w wypadkach, które zdarzyły się przed 1 stycznia 2006 r. mogą otrzymać renty. To efekt nowych przepisów, które obowiązują od 28 września. Ubezpieczyciele w wielu wypadkach wstrzymali wypłatę rent ze względu na bardzo niskie sumy gwarancyjne.
W sobotę, 28 września 2019 r. weszła w życie ustawa, która określa uprawnienia poszkodowanych w wypadkach, w przypadku wyczerpania sumy gwarancyjnej ustalonej na podstawie przepisów obowiązujących przed dniem 1 stycznia 2006 r.
Sumy gwarancyjne, czyli kwoty, do których ubezpieczyciel odpowiada za szkody, zmieniły się radykalnie 1 stycznia 2006 r. Wówczas było to 350 tys. euro, dziś kwota ta wynosi 5,21 mln euro. W wielu przypadkach ubezpieczyciele zaprzestali wypłacania rent, ze względu na wyczerpanie limitu odpowiedzialności.
A dla wielu poszkodowanych otrzymywane renty były jedynym sposobem na powrót do zdrowia po poważnych wypadkach. Nowa ustawa reguluje tę kwestię. Górna granica odpowiedzialności Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego określona została jako suma gwarancyjna obowiązująca w chwili skierowania do Funduszu roszczenia o wypłatę renty.
Jeśli zatem w przeszłości miałeś wypadek i otrzymywałeś rentę, która została wstrzymana ze względu na wyczerpanie sumy gwarancyjnej, warto złożyć wniosek ponownie.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze