Maxiskuter na grubo - odjazdowa Honda X-ADV z Poznania
Offroadowy maxiskuter Honda X-ADV jest w swojej kategorii rodzynkiem bez konkurentów na rynku. Choć już w wersji fabrycznej jest przyciągającą oko maszyną, okazuje się, że drzemie w nim jeszcze spory potencjał do customizacji. Przed wami bardzo ciekawy egzemplarz, którego właścicielem i autorem przeróbek jest Szymon Grabowski "SEPTIC".
Wizerunek skuterów w ostatnich latach bardzo się poprawił. Za sprawą takich modeli jak Suzuki Burgman 650, Aprilia SRV850, Yamaha T-Max czy Honda Integra jednoślady z przekrokiem przestały się kojarzyć wyłącznie z dostawcami pizzy i wędkarzami zmierzającymi wczesnym rankiem na wojnę ze szczupakiem. Maxiskutery mają obecnie liczną grupę oddanych i świetnie zorganizowanych fanów.
Jednym z nich jest Szymon Grabowski z Poznania, znany pod pseudonimem SEPTIC. Dawniej zajmował się tuningiem wizualnym i mechanicznym aut marki Honda, cały czas spoglądając jednak w stronę jednośladów. Początkowo były to maszyny offroadowe - Suzuki RM125 i Honda CR125, później pojawił się temat maxiskuterów, który wciągnął Szymona na dobre.
Niemal każda z posiadanych przez niego maszyn, m.in. Piaggio X9 Evolution 250, X10 350 oraz Honda SW-T 400 była w jakiś sposób przerabiana - osobowość Szymona nie pozwala mu używać seryjnych sprzętów. Prawdziwym rozwinięciem skrzydeł był kolejny maxiskuter, czyli Honda Integra 750, w której dokonał kilku bardzo smacznych przeróbek - jej zdjęcia również prezentujemy w galerii.
Aktualny pojazd Szymona, na który natrafiliśmy na forum Burgmanii, to offroadowa siostra Integry, czyli X-ADV 750 z 2018 roku, której SEPTIC nie poskąpił czasu, środków i talentu. Jako fan Marca Marqueza zaprojektował i wykonał naklejki z numerem 93. Jego osobistym dziełem są również winylowe okleiny błotnika, wahacza (z logo HRC), wlewu paliwa i osłon bocznych o fakturze karbonu. Lista modyfikacji obejmuje ponadto takie pozycje jak:
- Grzane manetki OEM HONDA
- Gmole OEM HONDA , oryginalnie srebrne -pomalowane proszkowo na czarno
- Halogeny X4LED , 2-stopniowe - do jazdy dziennej/dalekosiężne
- Sety akcesoryjne kierowcy/stopki RIZOMA + anodowane na czarno mocowania
- Usunięte odblaski boczne przy zaciskach hamulcowych
- Poszerzenie stopki bocznej
- Filtr powietrza K&N
- Wydech Akrapovic
- Klamki łamane/regulowane Czarne XADV- “Majfrend Edition”
- Uchwyt telefonu RAM X-GRIP
- Uchwyt Nawigacji TBSS Taiwan Big Scooter Shop
- Nawigacja TOMTOM Rider 410
- Loga boczne Honda 3D Wings
- Czerwone słomki na szprychy
- Okleina błotnika przedniego - "lista sponsorów"
- Zestaw kufrów Aluminiowych Kappa K-Venture ,centralny + 2 boczne (nie ma na zdjęciach)
- Stelaże kufrów bocznych+tylny rurowe GIVI , przerabiane specjalnie pod Akrapovica ,bo pasują tylko do oryginalnego tłumika
- Stelaż kufra centralnego OEM Honda + płyta GIVI - do jazdy bez kufrów bocznych,tylko z centralnym
Koszt elementów akcesoryjnych zamontowanych w tym egzemplarzu, to ok. 20 tysięcy złotych, czyli niemal połowa wartości nowej X-ADV. To jednak nie wszystko - Szymon planuje już kolejne działania na sezon 2020. Będą to m.in. kolektory wydechowe Akrapovic i nowe wzory oklein. Świetna robota!
|
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze