Królowa track days - Yamaha YZF-R1 GYTR "20th Anniversary"
Zatopiona w karbonie, ściśle limitowana YZF-R1 GYTR "20th Anniversary" trafi w ręce 20 szczęśliwców. Specyfikacja rocznicowego, torowego modelu jest maksymalnie zbliżona do wyczynowych maszyn z ekipy fabrycznej Yamahy.
Choć ciężko w to uwierzyć, Yamaha YZF-R1 jest starsza od sporej części swoich fanów. Japoński superbike, którego śmiało można już nazwać legendarnym, jest obecny na torach i ulicach od 20 lat. Z okazji okrągłej rocznicy producent stworzył wersję GYTR "20th Anniversary", która podkreślając swoją nazwę, powstanie w ilości tylko 20 sztuk.
Choć ogólny kształt motocykla to dobrze znana R1, zmieniono tu praktycznie wszystko. Całość owiewek, od nosa do ogona, wykonano z karbonu. Z tego samego materiału zrobione są błotniki, wloty powietrza i osłona zbiornika. Sportowe siodło jest takie samo, jak stosowane przez ekipę Yamahy w wyścigach endurance. Zbiornik paliwa nie posiada zamka na kluczyk.
Chłodnica, kierownica, dźwignie i klamki również wykonane są w specyfikacji wyścigowej. Podobnie zawieszenie Ohlinsa - widelec FGRT 219, centralny amortyzator TTX36 i amortyzator skrętu. Wydech to system Evo 2 Titanium od Akrapovica, a zestaw hamulcowy pochodzi z najwyższej półki Brembo - zaciski GP4-RX, klocki Z04, tarcze T-drive o średnicy 320 mm i pompa 19RCS Corsa Corta.
Wyścigowe wyposażenie Yamahy YZF-R1 GYTR "20th Anniversary" to również miękkie opony Bridgestone V02 typu slick, sportowe świece zapłonowe, zabezpieczenia kluczowych elementów maszyny w przypadku wywrotki oraz dwie podstawki serwisowe. Do tego specjalny zestaw przewodów elektrycznych, komputer sterujący i gniazdo do podłączenia komputera.
Jeśli będziesz wśród 20 szczęśliwców, którzy za ciężkie pieniądze kupią ten motocykl, Yamaha zaprosi cię na specjalny track day, w czasie którego fachowa ekipa dokona spersonalizowanych ustawień twojego motocykla.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze