Kawasaki ZRX1100/1200
Kawasaki ZRX1100 wraz z następcą ZRX1200 były produkowane w latach 1997-2005. Model powstał na fali nostalgii za UJM (Uniwersalny Japoński Motocykl) zastępując Zephyra 1100. Ten ostatni był hołdem składanym kultowemu Z900. ZRX oddawał cześć utytułowanemu i rządzącemu na torze Z1000. Wystylizowano go na zwycięską maszynę Eddiego Lawsona, o czym świadczy specyficzny, sportowy, wzmacniany wahacz, niewielka owiewka z prostokątnym reflektorem i wzór lakierowania (zielony). Oprócz wspomnianej wersji dostępna była także z okrągłą przednią lampą (typowy naked) oraz turystyczna z obszerną obudową w części czołowej. Dwie ostatnie nie zdobyły statusu tak kultowego, jak wspomniany z prostokątnym reflektorem. Kawa ZRX miała niezłe hamulce, kapitalną stylistykę a także dobre osiągi i komfortową pozycję. Jej czterocylindrowy silnik (przekonstruowana jednostka z ZZR-1100) żywiołowo reagowała na dodanie gazu i bez względu na obciążenie rwała do przodu niczym ogar spuszczony ze smyczy w czasie polowania. Turystom odpowiadał spory bagażnik pod siedzeniem oraz możliwość doposażenia pojazdu w akcesoryjne stelaże i kufry.
Dzisiaj używane ZRX1100/1200 w kolorze i specyfikacji nawiązującej do Z1000 Lawsona potrafią być półtora lub nawet dwukrotnie droższe od pozostałych modeli z tej serii. Ale rzadko przekraczają kwotę 14 tysięcy złotych. To także świetna lokata kapitału szczególnie wobec coraz większego zainteresowania klasykami z początku lat 90.
Cechy charakterystyczne dla marki: napęd czterocylindrową, silną rzędówką, zielona kolorystyka, mnóstwo cech sportowych w każdym produkowanym modelu…
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze