Harley-Davidson XR1200
« Poprzednia strona strony: 1 2 3 4 5 6 Nastêpna strona »
Modelem XR1200 Harley-Davidson chcia³ udowodniæ Europejczykom, ¿e potrafi budowaæ motocykle sprawdzaj±ce siê na krêtych drogach, hamuj±ce, skrêcaj±ce i utrzymane w duchu HD. Technikê oparto na zmodyfikowanym silniku ze Sportstera 1200, wyci±gaj±c 91 KM osi±gane przy 7000 obr./min. Wydawaæ by siê mog³o, ¿e 91 KM w XXI w. nie powinno rzucaæ na kolana. Pamiêtajmy, ¿e mówimy o silniku zbudowanym na bazie niskoobrotowej jednostki produkowanej przez wiele lat. Ostatnio spotka³em siê z teori±, ¿e wywodzi siê z konstrukcji montowanych w Buellu, jednak nie mia³em okazji tego zweryfikowaæ. Nadwozie upodobniono do XR750, bardzo utytu³owanego modelu startuj±cego w dirt tracku otrzymuj±c ciekawego, zawadiackiego golasa z charakterem. Na fotografii wyra¼nie widaæ zawieszenie USD, potê¿ne zaciski hamulcowe oraz solidny wahacz w miejsce pow¶ci±gliwych pospawanych rurek w typowym sporciaku. W praktyce XR1200 je¼dzi³ jak w¶ciek³y i to mimo 263 kg. Mia³em okazjê prowadziæ taki motocykl pod koniec zesz³ego roku i przyznam szczerze, ¿e jest genialny. ¦wietnie przyspiesza, ma si³ê tuningowanej lokomotywy a d¼wiêk oraz sposób, w jaki to robi, jest fenomenalny. Nadal jednak pozostaje pe³noprawnym Harleyem, z ca³± otoczk± "ziomalstwa", klimatu i zlotów. Szkoda, ¿e producent zdecydowa³ siê na wycofanie tego modelu z oferty. Znalezienie zadbanego egzemplarza jest problematyczne, w ci±gu ostatnich kilku miesiêcy pojawi³y siê mo¿e dwie sztuki i to powypadkowe.
Je¶li zatem dysponujecie zamiarem zakupu klimatycznego, silnego nakeda posiadanie Harleya w swoim gara¿u mo¿e byæ dodatkowym atutem.
Cechy typowe dla marki: napêd tuningowanym silnikiem V2 o k±cie rozwarcia cylindrów 45 stopni, silnik V2 45 stopni.
« Poprzednia strona strony: 1 2 3 4 5 6 Następna strona »
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze