Harley-Davidson XR1200
« Poprzednia strona strony: 1 2 3 4 5 6 Następna strona »
Modelem XR1200 Harley-Davidson chciał udowodnić Europejczykom, że potrafi budować motocykle sprawdzające się na krętych drogach, hamujące, skręcające i utrzymane w duchu HD. Technikę oparto na zmodyfikowanym silniku ze Sportstera 1200, wyciągając 91 KM osiągane przy 7000 obr./min. Wydawać by się mogło, że 91 KM w XXI w. nie powinno rzucać na kolana. Pamiętajmy, że mówimy o silniku zbudowanym na bazie niskoobrotowej jednostki produkowanej przez wiele lat. Ostatnio spotkałem się z teorią, że wywodzi się z konstrukcji montowanych w Buellu, jednak nie miałem okazji tego zweryfikować. Nadwozie upodobniono do XR750, bardzo utytułowanego modelu startującego w dirt tracku otrzymując ciekawego, zawadiackiego golasa z charakterem. Na fotografii wyraźnie widać zawieszenie USD, potężne zaciski hamulcowe oraz solidny wahacz w miejsce powściągliwych pospawanych rurek w typowym sporciaku. W praktyce XR1200 jeździł jak wściekły i to mimo 263 kg. Miałem okazję prowadzić taki motocykl pod koniec zeszłego roku i przyznam szczerze, że jest genialny. Świetnie przyspiesza, ma siłę tuningowanej lokomotywy a dźwięk oraz sposób, w jaki to robi, jest fenomenalny. Nadal jednak pozostaje pełnoprawnym Harleyem, z całą otoczką "ziomalstwa", klimatu i zlotów. Szkoda, że producent zdecydował się na wycofanie tego modelu z oferty. Znalezienie zadbanego egzemplarza jest problematyczne, w ciągu ostatnich kilku miesięcy pojawiły się może dwie sztuki i to powypadkowe.
Jeśli zatem dysponujecie zamiarem zakupu klimatycznego, silnego nakeda posiadanie Harleya w swoim garażu może być dodatkowym atutem.
Cechy typowe dla marki: napęd tuningowanym silnikiem V2 o kącie rozwarcia cylindrów 45 stopni, silnik V2 45 stopni.
« Poprzednia strona strony: 1 2 3 4 5 6 Następna strona »
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze