Kawasaki W800: opis, dane techniczne, cena - zobaczysz go na targach WMS 2020!
Kawasaki W800 to motocykl, jakich w zasadzie już nie ma. Pomnik wspaniałych czasów, ubrany we współczesną technologię. W wersji na rok modelowy 2020 W800 wraca w swoim najbardziej klasycznym, uwielbianym przez fanów wydaniu.
Aby poznać rodowód Kawasaki W800, należy cofnąć się aż do lat 50. ubiegłego wieku. Największym japońskim producentem motocykli była wtedy firma Meguro, która posiadała licencję na wytwarzanie maszyn bazujących na brytyjskim BSA A7. Od 1960 roku udziały w Meguro stopniowo przejmował koncern Kawasaki, a obie firmy ostatecznie połączyły się w 1963 roku. W 1965 zadebiutowała seria W, która w tym czasie była motocyklem o największej pojemności skokowej, produkowanym w Japonii. Model ten w kolejnych wersjach W1, W2 i W3 produkowany był do początku lat 70., ustępując miejsca czterocylindrowej serii Z.
Kawasaki powróciło do koncepcji klasycznego nakeda inspirowanego brytyjskimi maszynami z lat 50. w 1999 roku, wypuszczając model W650. Motocykl, napędzany chłodzonym powietrzem twinem z wałkiem królewskim, stał się bezpośrednim poprzednikiem wprowadzonego do produkcji w 2011 roku W800. Model ten, mimo budowy oraz osiągów dalekich od współczesnych standardów, z miejsca zyskał duże grono oddanych fanów. Żaden inny motocykl obecny na rynku nie oddawał bowiem tak doskonale klimatu dawnej brytyjskiej motoryzacji.
W800, spełniający wymogi normy Euro 3, musiał niestety w 2016 roku zniknąć z rynku. Powrócił jednak trzy lata później, początkowo w bardziej "łobuzerskich" wersjach Street i Cafe. Był już natomiast dostosowany do normy Euro 4, otrzymał hamulec tarczowy z tyłu, ABS i oświetlenie LED. Na targach EICMA w listopadzie zeszłego roku zaprezentowano W800 na rok modelowy 2020, tym razem utrzymanego w swoim najbardziej klasycznym klimacie typowego retro nakeda.
Budowa
Kawasaki W800 MY2020 oparte jest na klasycznej stalowej ramie kołyskowej. Choć wygląda ona bardzo podobnie, jak u poprzednika, jest całkiem nową konstrukcją - mocniejszą i sztywniejszą, mimo zastosowania rur o podobnej grubości. Równie tradycyjną konstrukcję ma zawieszenie. Z przodu pracuje widelec teleskopowy o średnicy goleni 39 mm, wyposażony w stylowe gumowe osłony, charakterystyczne dla motocykli z tamtej epoki. Z tyłu z kolei umieszczono dwa klasyczne amortyzatory z 5-stopniową regulacją napięcia wstępnego sprężyn.
Charakterystyczną cechą tej wersji, podkreślającą jej klasyczny charakter, jest prosta kierownica oraz przednie koło o średnicy 19 cali, które pozwala na łatwe pokonywanie odcinków również poza asfaltem.
Silnik
Sercem Kawasaki W800 pozostaje uwielbiany przez fanów rzędowy twin chłodzony powietrzem. Dzięki przesunięciu wykorbień wału o 360 stopni oba tłoki pracują równolegle, co generuje pożądane wibracje i nadaje jednostce dawnej zadziorności. W tej wersji silnik jest w całości w kolorze chromu i naturalnego metalu, co w połączeniu z pięknym ożebrowaniem i wyeksponowanym wałkiem napędzającym rozrząd robi wspaniałe wrażenie.
Jednostka o pojemności 773 cm3 generuje 48 KM mocy i 62,9 Nm momentu obrotowego. Jej charakterystyka jest bardzo przyjazna, motocykl bardzo płynnie przyspiesza od najniższych obrotów. Za zasilanie oraz łagodną i ekonomiczną pracę odpowiada elektroniczny wtrysk paliwa, umiejętnie ukryty za zasłoną imitującą klasyczny gaźnik.
Z silnikiem współpracuje 5-biegowa manualna skrzynia biegów, a napęd przenoszony jest na tylne koło łańcuchem. Nowe Kawasaki W800 zachowało podwójny układ wydechowy z tłumikami o wspaniałym "butelkowym" kształcie. Poprawiono natomiast jego dźwięk - jest teraz wyraźniejszy i bardziej rasowy.
Zmiany
Fani poprzedniej generacji Kawasaki W800 już gołym okiem dostrzegą szereg zmian, które otrzymała wersja na rok 2020. Z przodu motocykla w oczy rzuca się przede wszystkim nowa lampa w technologii LED, która dzięki chromowanemu pierścieniowi, gładkiemu szkłu oraz wypukłej soczewce, odnajduje się w konwencji, zapewniając równocześnie bardzo skuteczny strumień światła. Zachowano jednocześnie duże okrągłe kierunkowskazy z pomarańczowymi kloszami. Zmieniły się tarcze zegarów, choć ich układ oraz funkcje pozostały bez zmian.
Idąc w kierunku tyłu maszyny, można zauważyć nowy zbiornik paliwa, o bardziej okrągłym kształcie. Umieszczono na nim dobrze znane osłony kolanowe w stylu retro, a całość pokryto wysokiej jakości lakierem - na rok modelowy 2020 ciemnozielonym ze srebrnymi pasami oraz efektownym logo "W" zatopionym w chromie. Poprzednia generacja Kawasaki W800 słynęła z pięknie wykonanej i wygodnej kanapy. Nie inaczej jest i tym razem - charakterystyczne przeszycia i białe lamówki są na swoim miejscu, podobnie jak duża tylna lampa.
Z tylnego koła na dobre zniknął hamulec bębnowy. Zastąpiła go tarcza, a cały układ hamulcowy otrzymał system ABS. Dzięki temu W800 dysponuje teraz siłą hamowania na poziomie współczesnych wymagań. W wyposażeniu standardowym motocykla znalazła się centralna podstawka ułatwiająca tankowanie oraz codzienne czynności serwisowe, takie jak smarowanie łańcucha czy mycie motocykla.
Przyjazny charakter
Nowe Kawasaki W800 jest doskonałą maszyną dla ceniących ponadczasowy styl młodych kierowców z kategorią A2. Dzięki smukłej sylwetce i dobrze rozłożonej masie poradzą z nim sobie niemal wszyscy, również filigranowe panie. Silnik dysponuje wystarczającą mocą do dynamicznej jazdy w mieście i poza nim, jednak jego charakter jest bardzo przewidywalny i zwyczajnie przyjazny kierowcy. Ciężko wyobrazić sobie lepszy motocykl na niedzielną przejażdżkę. Kawasaki W800 to wehikuł czasu, łączący ducha dawnej epoki z niezawodnością i bardzo wysoką jakością wykonania, dostępnymi dopiero w naszych czasach.
Kawasaki W800 na rok modelowy 2020 kosztuje 46000 zł. Będziecie mogli go zobaczyć na żywo w czasie nadchodzących targów Warsaw Motorcycle Show 2020, które odbędą się w dniach 6-8 marca w podwarszawskim Nadarzynie. Więcej informacji na temat rodziny W800 oraz innych motocykli Kawasaki znajdziecie na stronie www.kawasaki.pl oraz u dealerów japońskiej marki.
Dane techniczne
silnik: | 2-cylindrowy, rzędowy, 8-zaworowy SOHC |
pojemność skokowa: | 773 cm3 |
średnica x skok tłoka: | 77 x 83 mm |
moc: | 48 KM przy 6000 obr/min |
moment obrotowy: | 62,9 Nm przy 4800 obr/min |
system paliwowy: | wtrysk 2x34 mm z podprzepustnicami |
system chłodzenia: | powietrze |
smarowanie: | wymuszone, mokra miska olejowa |
rozrusznik: | elektryczny |
skrzynia biegów: | manualna, 5-biegowa |
sprzęgło: | wielotarczowe, mokre, manualne |
przeniesienie napędu: | łańcuch |
rama: | kołyskowa, stalowa |
zawieszenie przednie: | widelec teleskopowy 39 mm, skok 130 mm |
zawieszenie tylne: | 2 amortyzatory, 5-stopniowe napięcie wstępne sprężyny, skok 107 mm |
hamulec przedni: | tarcza 300 mm, 2-tłoczkowy zacisk, ABS |
hamulec tylny: | tarcza, ABS |
opona przednia: | 100/90 19M/C (57H) |
opona tylna: | 130/80 18M/C (66H) |
systemy dodatkowe: | ABS |
szerokość/długość/wysokość: | 790 x 2190 x 1075 mm |
rozstaw osi: | 1465 mm |
prześwit: | 125 mm |
masa: | 221 kg |
wysokość siedzenia: | 790 mm |
zbiornik paliwa: | 15 l |
normy emisyjne: | Euro 4 |
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze