Kawasaki Ninja 650 2017 - nowy model w gamie
Szukaliście niedrogiego, lekkiego motocykla o sportowym wyglądzie i charakterze? Kawasaki ma rozwiązanie. Z otwartymi rękoma witamy Ninję 650, która od przyszłego roku będzie obecna w ofercie japońskiego producenta.
Nie trzeba być geniuszem intelektu by skojarzyć Ninję 650 z modelami ER-6n, Versys 650 czy Vulcan S. Jednak nie jest to tylko ER-6 w owiewkach. Ninja 650 to dedykowana platforma, oparta o jednostkę napędową znaną z wyżej wspomnianych motocykli, z inną ramą, wahaczem i przemodelowaną jednostką napędową. Dowodem na różnice pomiędzy modelami powinien być fakt, że na bazie Ninji 650 powstanie Z650 (o czym później).
Wybrane cechy Ninji 650 (z noty prasowej):
- Ostra stylistyka Ninja
- Elegancka sylwetka z ostrą owiewką przednią przypomina modele Kawasaki Ninja klasy supersport. Agresywny wygląd podkreślają smukłe linie dodające motocyklowi lekkości i zwinności, które odzwierciedlają jego sportowe możliwości.
- Ekscytujący, dwucylindrowy silnik rzędowy
- Optymalnie dostrojony dwucylindrowy silnik rzędowy o pojemności 649 cm3 zaprojektowany, by szybko reagować na otwarcie przepustnicy, budzi zaufanie i chętnie wchodzi na wyższe obroty. Aby uprzyjemnić codzienną jazdę, skoncentrowano się na momencie obrotowym w średnim zakresie obrotów. Otwierając przepustnicę, kierowca od razu zauważy wyjątkowo gładki i mocny charakter silnika, który daje wysoki poziom kontroli zarówno przy lekkich korektach otwarcia przepustnicy jak i gwałtownym przyspieszaniu z niższych prędkości obrotowych. Takie dostrojenie przekłada się również na niższe zużycie paliwa
- Niska masa i zwinność
- Dzięki gruntownemu przeprojektowaniu podwozia udało się obniżyć masę Ninja 650 do 193,1 kg (190,6 kg w modelach bez ABS). Zaprojektowana z wykorzystaniem własnej technologii analiz Kawasaki, lekka rama strukturalna (trellis) i wahacz są kluczem do wyjątkowo lekkiego prowadzenia Ninja 650.
- Poziome zawieszenie tylne typu back-link
- Łącznikowa konstrukcja zawieszenia zapewnia równowagę między sportowymi możliwościami a komfortem jazdy.
- Sprzęgło antyhoppingowe
- Nisko zamontowane siedzenie
- Połączenie nisko osadzonego siedzenia (790 mm) i smukłej sylwetki umożliwia bezproblemowe dosięgnięcie nogami do podłoża, dzięki czemu niezależnie od wzrostu można pewnie prowadzić Ninja 650.
- Regulowana osłona przednia
- Sportową osłonę przednią można regulować trzystopniowo w zakresie do 60 mm.
- Stylowy, wielofunkcyjny zestaw wskaźników
- W wyrafinowanym zestawie wskaźników znajdziemy duży analogowy obrotomierz otoczony lampkami ostrzegawczymi z jednej strony oraz wskaźnikiem wybranego biegu i wielofunkcyjnym wyświetlaczem LCD z drugiej.
Źródło: Kawasaki
Komentarze 3
Pokaż wszystkie komentarzeNo nie wierzę wskaźnik biegu w Kawasaki :) świat się kończy ;) i żeby nie było hejtu - sam jeżdżę Z1000SX
OdpowiedzW Zetorze a na dodatek tej generacji co SX wskaźnik biegu ? Przecież od 30km/h na 6ce można dodawać gazu i nie ma problemu :D Miałem. Mega fajna maszyna.
OdpowiedzJeżeli cena w Polsce będzie wynosiła około 30 tysięcy i do tego dołożymy dobry pijar i marketing to może być hit sprzedażowy w kategorii A2 z tym genialnym wyglądem i w sumie brakiem owiewkowej ...
OdpowiedzModel 650 Ninja jest produkowany od 2006r. Bynajmniej tak się nazywa np. w USA U nas jest to ER6-f
OdpowiedzTak, ale tak jak napisałem powyżej Ninja 650 ma bardzo mało wspólnego z ER6.
OdpowiedzBardzo mało wspólnego, ............. tylko silnik taki sam :-).
OdpowiedzTym razem jest to unifikacja serii ale także i zmiany w konstrukcji (także silnika). WIęc - jak najbardziej "mało wspólnego"
Odpowiedz