Kawasaki Ninja 1000SX 2020. Opis, dane techniczne, cena
Perfekcyjny motocykl turystyczny i nieprzeciętny sprzęt na tor. Kawasaki Ninja 1000SX łączy w sobie przeciwstawne, wydawałoby się, cechy w sposób iście mistrzowski. Takie motocykle potrafi robić tylko Kawasaki.
W łączeniu przeciwieństw Kawasaki osiągnęło poziom mistrzowski. To, nad czym inni producenci głowią się od lat, Kawasaki ma już od dawna sprawdzone. Przykładem takiego właśnie działania jest model Ninja 1000SX, czyli perfekcyjne połączenie motocykla sportowego i turystycznego.
Obecna generacja jest już czwartą w historii Kawasaki. Każda kolejna łączy w sobie prawdziwie sportowe emocje i osiągi z niezrównanym komfortem, zarówno dla kierowcy, jak i pasażera. Inżynierowie z Akashi dokonali rzeczy niezwykłej - posiadając Ninję 1000SX możesz wygodnie dojechać na odległy o setki kilometrów tor, by tam bić rekordy przejazdu w prawdziwie sportowym stylu.
Silnik dwoistej natury
Nowy model został wyposażony w dobrze znany, choć udoskonalony czterocylindrowy silnik rzędowy o pojemności 1043 cm3 i mocy 142 KM, osiąganej przy 10 000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 111 Nm przy 8 tys. obr./min. Taka specyfika znakomicie sprawdza się w jeździe sportowej - wszak silniki Kawasaki znane są ze swojego wysokoobrotowego charakteru.
Ale i motocyklowi turyści będą zachwyceni jednostką napędową modelu Ninja 1000SX. Około 80 procent momentu obrotowego dostępne jest już od 5 tys. obrotów, co oznacza gładką i elastyczną jazdę, bez konieczności częstej zmiany przełożeń, tym bardziej, że silnik harmonijnie oddaje swoją moc już od najniższych obrotów. Można powiedzieć, że 1000SX ma dwoistą naturę - jest wybitnym sportowcem, dzikim i pełnym temperamentu, pozostając jednocześnie kulturalnym turystą, pełnym klasy i łatwej do opanowania mocy. Nowe oprogramowanie silnika oraz układ wydechowy przyczyniły się do jeszcze czystszej emisji.
Wyposażenie - w trasę i na tor
Producent zadbał, aby wyposażenie modelu Ninja 1000SX dopasowane było zarówno do podróżniczej, jak i wyścigowej natury motocykla. Na pokładzie znajdziemy zatem komfortową kanapę dla kierowcy i pasażera, elektroniczny tempomat, kontrolę trakcji, czy duży, czytelny wyświetlacz TFT z możliwością podłączenia smartfona. Sportowe wrażenia potęgowane są przez tryby jazdy oraz seryjny quickshifter. Szyba ma czterostopniową regulację, co pozwala dopasować jej wysokość do aktualnych potrzeb.
Kierowca ma do dyspozycji regulowane zawieszenie - to nieodzowny element wyposażenia, jeśli chcemy dzielić naszą motocyklową aktywność między podróże i jazdę po torze. Z przodu pracuje widelec upside-down 41 mm z bezstopniowym tłumieniem odbicia i dobicia oraz regulacją napięcia wstępnego sprężyny. Z tyłu zamontowano poziomy monoshock, również wyposażony w bezstopniową regulację tłumienia odbicia, oraz zdalną regulację napięcia wstępnego sprężyny.
Za zatrzymanie motocykla odpowiadają dwie tarcze pół-pływające o średnicy 300 mm z przodu, współpracujące z radialnymi, 4-tłoczkowymi zaciskami. Z tyłu zastosowano pojedynczą tarczę o średnicy 250 mm, z jednotłoczkowym zaciskiem.
Drapieżny charakter
Patrząc na Kawasaki Ninja 1000SX nie mamy wątpliwości co do charakteru motocykla. Producent zadbał, by starannie dopracowane detale podkreślały drapieżność tego jednośladu, zapewniając jednocześnie maksymalną wydajność. Agresywne linie nie tylko podkreślają sportowego ducha tego motocykla ale pełnią również funkcje aerodynamiczne. Standardowe, pełne oświetlenie LED zapewnia nie tylko znakomitą widoczność, ale także podkreśla piękno formy jednośladu.
Obszerne kufry zaprojektowano w taki sposób, że harmonijnie współgrają z linią 1000SX, tworząc zwarty, atrakcyjny design. Co ważne, dzięki dyskretnemu systemowi montażu, po ich zdemontowaniu motocykl nabiera prawdziwie sportowego charakteru, bez szpecących go stelaży. System bagażowy modelu Ninja 1000SX jest jednym z najbardziej pojemnych w klasie - każdy z kufrów bez problemu pomieści kask integralny.
Kawasaki Ninja 1000SX dostępny jest w trzech zestawieniach kolorystycznych: szaro-czarnym (Metallic Graphite Gray/Metallic Diablo Black), zielono-szaro-czarnym (Emerald Blazed Green/Metallic Carbon Gray/ Metallic Graphite Gray) i biało-szaro-czarnym ( Pearl Blizzard White/Metallic Carbon Gray/Metallic Spark Black). Ceny rozpoczynają się od 62900 zł.
Więcej informacji o modelu Ninja 1000SX znajdziesz na stronie Kawasaki Polska. Tam też sprawdzisz gdzie znajduje się najbliższy dealer tej marki.
Komentarze 2
Pokaż wszystkie komentarzePosiadam od Miesiąca ten motocykl - Po 2000 km jestem mega zdowolony zarówno w jeździe po mieście jak i trasach. Motocykl jest mega dynamiczny, ma pazur i wspaniale jeździ się z plecaczkiem :*
OdpowiedzHihi, Na poczatku duzymi literami powinło być: Materiał zawiera lokowanie produktu. =pieknie przepisana broszurka producenta.
Odpowiedz