Kampania bezpieczeństwa Stanu Waszyngton
Jak powinny wyglądać kampanie bezpieczeństwa adresowane do kierowców samochodów? Z pewnością powinny być sugestywne, aby każdy mógł w nich zobaczyć swoje własne działania i nawyki. Powinny odnosić się do ważnych i realnych problemów, a nie do stereotypów. Nie mogą nikogo obrażać, ani szufladkować. Tylko takie kampanie bezpieczeństwa mają szansę spotkać się z pozytywnym odbiorem adresatów i zapaść w pamięć. To z kolei przesądza o ich skuteczności, albo braku skuteczności. Zobaczcie zatem jak robi się profesjonalne kampanie bezpieczeństwa na przykładzie klipu przygotowanego przez władze Stanu Waszyngton.
Z pewnością nasi włodarze oraz polska Policja mogłyby wynieść z tego materiału sporo nauki i mnóstwo konstruktywnych wniosków. Wszyscy pamiętamy klapę, jaką pięć lat temu zakończyła się głośna akcja Policji "Użyj wyobraźni. Zwolnij", której hasło "Idzie wiosna, będą warzywa" zagotowało znaczną część miłośników motocykli (ostatecznie kampania ta po wielu głosach oburzenia została zdjęta z billboardów). Powyższy przykład jest dowodem na to, że społeczeństwo można uświadamiać w kwestiach bezpieczeństwa bez doprowadzania go do skrajnej irytacji.
Komentarze 2
Pokaż wszystkie komentarzeJak by u nas takie filmiki puścili w tym też końcówkę zwróconą też do motocyklistów zamiast "idzie wiosna będą warzywa" to na pewno miałoby to znacznie większe przełożenie na bezpieczeństwo.
OdpowiedzCałkiem niezłe, z ciekawością wysłuchałem całości.
Odpowiedz