Kampania bezpieczeństwa "10 mniej ratuje życie"
Nowa kampania bezpieczeństwa Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu drogowego nie odnosi się bezpośrednio do motocyklistów, ale chyba każdy zgodzi się, że jest na tyle istotna, aby wiedziała o niej jak największa ilość osób. W filmie przedstawiono sytuację, w której potrącony zostaje pieszy. Gdyby prędkość samochody była o 10 km/h mniejsza skutki uderzenia byłyby o wiele łagodniejsze.
Dość bezpiecznym przypuszczeniem jest, że wobec motocyklistów ta zasada także obowiązuje. Zresztą wszyscy doskonale wiemy, jak destrukcyjne potrafią być wobec motocyklistów samochody. Nie uogólniajmy jednak tylko postarajmy się przyjąć do wiadomości, że czasami niewielkie działania mogą mieć wielkie, pozytywne skutki.
Podziel się tą wiadomością, udostępnij, prześlij jeśli uważasz, że trzeba nieco zwiększyć ludzką świadomość do spraw banalnych, jednak zapominanych.
Komentarze 19
Pokaż wszystkie komentarzeKolejna debilna kampania sugerująca pieszym że są świętymi krowami na przejściu... dlaczego nikt nie zrobi kampanii wpajającej pieszym zasady które za komuny każde dziecko znało na pamięć, że ...
OdpowiedzDobrze gada, polać mu :)
Odpowiedz10 więcej i nie było by nawet siniaków :)
OdpowiedzPo pierwsze , według prawa jego nieznajomość nie zwalnia cię z jego przestrzegania. Po drugie co mówi kodeks drogowy Kodeks drogowy - Prawo o ruchu drogowym DZIAŁ II Ruch drogowy Rozdział 2 ...
Odpowiedz100\100
OdpowiedzKiedy ruszy kampania do pieszych?Trzeba ludziom uświadomić ,że pieszy też ma mózg i powinien go używać.Nie wchodzi się na ulicę pod nadjeżdżający samochód,chodniki po coś są więc można ich użyć ...
Odpowiedz...dlaczego tak poważna i niewątpliwie potrzebną kampanię powadzi się na kłamstwach !!! z 60km/h na 46 km/h i 50 km/h na 5 km/h - przy identycznym dystansie i czasie reakcji podana różnica między...
OdpowiedzWidzisz, w reklamie zakładają, że jak się jedzie 60km/h, to hamowanie następuje z opóźnieniem 1s. Wbrew pozorom to bardzo duża różnica. Na reklamie chyba pokazują skodę octavię, której droga hamowania ze 100km/h do 0 wynosi 42,8m, co daje -9m/s2. A więc czas hamowania ze 100km/h do 0 wynosi 3,08s i analogicznie czas z 60km/h do 0 wynosi 2,22s. Dodatkowa sekunda to jak widać bardzo duża różnica. Ja zadam pytanie inne: dlaczego zakłada się, że jak się ma 60km/h to mamy ekstra sekundę opóźnienia, a jak jest "tylko" 50km/h to tego opóźnienia nie ma? Bo być może kampania zbudowana jest w oparciu o to dziwne, dodatkowe opóźnienie....
OdpowiedzFakt, że pieszy zbliża się do przejścia, nie oznacza jeszcze, że chce z niego skorzystać. Może zwyczajnie iść dalej tą samą stroną drogi. Zwalnianie to utrudnianie ruchu. Mnie od dzieciństwa ...
Odpowiedz