tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Kalendarz i nowy podział klas w WMMP!
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Kalendarz i nowy podział klas w WMMP!

Autor: Łukasz Świderek 2009.12.18, 09:21 67 Drukuj

Będzie siedem rund WMMP na pięciu różnych torach!

Mamy klasę dla młodych zawodników w WMMP, znamy kalendarz na sezon 2010, a co najważniejsze, będzie siedem rund WMMP na pięciu różnych torach. Ściganie zaczniemy w Modlinie pod Warszawą!

Wczorajsze zebranie środowiska wyścigowego w siedzibie PZM przy ulicy Kazimierzowskiej w Warszawie było interesujące, chwilami burzliwe, dowcipne, ale przede wszystkim, bardzo merytoryczne, a to przecież najważniejsze. Wiemy już wszystko na temat nadchodzącego sezonu, chociaż dość długo na to czekaliśmy. Ustalony został kalendarz na sezon 2010, który rozpocznie się w pierwszy majowy weekend na okazjonalnym torze w Modlinie. Zawody na tym terenie odbywały się już w roku 1999 i była to najlepsza runda WMMP w historii. O możliwości budowy torów na lotniskach, Ścigacz.pl pisał już dawno temu i udowadnialiśmy, że jest to możliwe. Cieszymy się, że GKSM zauważył taką możliwość i tegoroczne mistrzostwa będą gościć aż na pięciu obiektach, ponieważ zgodnie z tym, co już pisaliśmy, kolejnym nowym obiektem będzie Slovakiaring. To bardzo ważne dla rozwoju naszych zawodników, mówił to też Mistrz Polski Superstock 1000, Gwen Giabbani. Potwierdziły się też nasze symulacje pozostałych dat, z tym, że doszła jeszcze jedna runda w Poznaniu. Kalendarz WMMP 2010 wygląda więc następująco:

01-02.05- Modlin
15-16.05- Brno Alpe Adria
03-04.07- Slovakiaring Alpe Adria
24-25.07- Most Alpe Adria
07-08.08- Poznań Alpe Adria
21-22.08- Poznań
18-19.09- Poznań

Uzupełniając sprawę Modlina należy dodać, że zawody te, ostatecznie mają być potwierdzone drugiego marca, kiedy zostaną załatwione wszystkie sprawy związane z organizacją. Jeśli do tego czasu jakimś strasznym zbiegiem okoliczności coś się posypie, wyznaczone zostanie inne miejsce (w tej dacie), lub dzięki uprzejmości i zaangażowaniu Pana Prezesa Werle (AW) obecnego na spotkaniu, inauguracyjna runda zostanie przesunięta o tydzień później i odbędzie się w Poznaniu. Niestety ten termin nie jest szczęśliwy, ponieważ byłoby to tylko tydzień przed Brnem i pokrywałoby się z drugą rundą Alpe Adria w Rijece, gdzie chcą startować czołowi polscy zawodnicy. Jak już pisaliśmy w tym roku, do klasyfikacji generalnej AA liczone są wszystkie wyścigi i odpuszczenie jakiejkolwiek rundy może okazać się zabójcze dla kandydatów do korony. W takim wypadku, podczas pierwszej rundy w Poznaniu odbyłoby się tylko po jednym wyścigu w klasach mistrzowskich, żeby zawodnicy, którzy wybiorą start w Chorwacji, nie stracili zbyt wielu punktów. Przecież nie można ich karać za ambicję.

Podwójne wyścigi to kolejna dobra wiadomość na sezon 2010. Jeśli wszystko pójdzie z planem, klasy mistrzowskie podczas rund w Polsce zawsze będą rozgrywać po dwa biegi. Do tej pory „600" i „1000" miały na zmianę podwójne rundy. Teraz to się zmieni. Dzięki takiemu rozwiązaniu, w sezonie zawodnicy będą rywalizować w aż jedenastu biegach. W kraju będzie to tradycyjnie po jednym wyścigu w sobotę i niedzielę.

Ustalono też wstępne limity czasowe dla klas Pucharu Polski i tak każdy zawodnik, który pojechał na torze Poznań w sezonie 2009 szybciej niż 1.43 (wstępna propozycja dla obu klas, jednak czasy „litrowych" motocykli będą jeszcze analizowane) będzie musiał przenieść się do klasy mistrzowskiej lub pucharu markowego, który wpuszcza wszystkich. Nowością jest to, że do PP nie będą dopuszczani zawodnicy, którzy wykręcili takie czasy także w pucharach markowych. Do tej pory często zdarzało się, że szybki zawodnik po przygodzie w takiej „zabawie" zamiast do MP, szedł do klasy Rookie i rozjeżdżał początkujących. Rozumiemy ból tych, którzy będą krytykować tę decyzję, podpierając się względami finansowymi, ale jeśli ktoś chce się rozwijać - musi ścigać się z lepszymi. Nowożytna historia WMMP pamięta lata, gdy w imię „konstytucyjnej wolności człowieka" zniesiono limity. Wszyscy wiemy jak to się skończyło, było nudno (wygrywali ci sami), czasem tragicznie (szybsi taranowali nowicjuszy), a co za tym szło - odpływali zawodnicy. Delikatnej modyfikacji ulegną też nazwy klas Pucharu Polski i na dotychczasowych zasadach nazywać się będą Rookie 600 (dawniej do 600) i Rookie 1000 (dawniej pow. 600). To niewielka zmiana, a i tak w powszechnym obiegu te nazwy już istniały.

Najważniejszym ustaleniem było wprowadzenie klas Supersport i Superstock 600 Junior. Polegać to będzie na tym, co proponowaliśmy już w październiku. Zamiast klasy Superstock 600 od nowego roku powstanie klasa Supersport, jednak wewnątrz niej istnieć będzie klasyfikacja klasy Superstock 600 Junior, gdzie punktować będą zawodnicy urodzeni od pierwszego stycznia 1987 roku, dosiadający motocykli w specyfikacji Superstock i posiadający polski paszport. Takie rozwiązanie daje młodym szansę na zdobycie na raz tytułu Mistrza Polski Supersport i Młodzieżowego Mistrza Polski Superstock 600 Junior. Podczas rund zagranicznych młodzi jechać będą w klasie Supersport, ale do klasy Superstock 600 Junior punktować tylko w swoim gronie (tak, jak ma to dziś miejsce w klasach Pucharu Polski). Daje to szansę młodym zawodnikom na bezpośrednią walkę i naukę z najlepszymi, ale i możliwość zdobycia własnego tytułu, tak ważnego w walce o sponsora. Jakoś nie zdziwimy się, jeśli Młodzieżowy Mistrz Polski stanie na podium klasy Supersport. Na dziś, licencje ma ponad trzydziestu zawodników, którzy mogą jechać w tej klasie, więc o frekwencję powinniśmy być spokojni, a co za tym idzie i o gustowne obsadzenie klasy Supersport. Ścigacz.pl zamierza poświęcić tej klasie szczególną uwagę, ponieważ teraz to ta kategoria będzie kopalnią naszych talentów.

W klasach litrowych motocykli zostaje wszystko po staremu i jeśli eksperyment w „600" wypali, od roku 2011 zostanie on zastosowany także tutaj. Będzie to umotywowane tym, że od roku 2011 w Alpe Adria mają być klasy Open 600 i Open 1000 i „chronienie" polskiej młodzieży także w dużej pojemności może być przydatne, chociaż z innym limitem wiekowym. W połowie stycznia przedstawimy też propozycję klasy dla bardzo młodych, w której będą mogli stawiać pierwsze kroki.

Poruszane też były tematy organizacyjne i społeczne różnej maści, ale na ich efekty trzeba poczekać do pierwszej rundy sezonu 2010. Trzymajmy więc kciuki za powodzenie projektu w Modlinie, naszych w Alpe Adria i Superstock 600 Junior. Pierwsze zawody już w maju!

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Zobacz również
Komentarze 12
Pokaż wszystkie komentarze
Autor:trio 28/12/2009 13:51

w majowke runda

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę