tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Terminy WMMP 2010 i reguły Alpe Adria
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Terminy WMMP 2010 i reguły Alpe Adria

Autor: Łukasz Świderek 2009.12.07, 10:49 2 Drukuj

Znamy pierwsze terminy rund WMMP i całego cyklu Alpe Adria

W piątek informowaliśmy was o spotkaniu Alpe Adria w Budapeszcie. Jako pierwsi w Polsce znamy ustalenia z tego spotkania, a co za tym idzie cztery terminy WMMP na sezon 2010.

W naszym artykule z piątku przedstawialiśmy wam założenia, nad którymi mieli obradować działacze i wstępny kalendarz na sezon 2010. Dziś wiemy już jak będzie on wyglądał. W skład WMMP wejdą cztery rundy Alpe Adria:

Alpe Adria:
- 15/16.05 - Brno
- 03/04.07 - Slovakiaring
 - 24/25.07 - Most
 - 7/8.08 - Poznań

Pozostałe rundy Alpe Adria to:
 - 24/25 kwietnia - Hungaroring
 - 8/9 maja - Rijeka
 - 5/6 czerwiec - Pannoniaring
 - 19/20 czerwiec - Rijeka (organizator Włosi)
 - 28/29 sierpnia - Rijeka (organizator Słowenia)

Daty pozostałych dwóch lub trzech rund w Polsce (ponieważ planowane są podwójne rundy każdej klasy) zostaną ustalone w najbliższym czasie. W odróżnieniu od wstępnego kalendarza zmieniły się daty wyścigu w Moście (tak jak przewidywaliśmy) oraz na nowo otwartym torze na Słowacji i w Poznaniu. W sezonie 2010 w ramach Alpe Adria są zaplanowane aż trzy wyścigi w chorwackiej Rijece. Ponieważ inne federacje chciały w miarę równego podziału wyścigów na swoich torach zastosowano fortel i na ulubionym torze włodarzy AA odbędą się aż trzy rundy, ale każdą z nich będzie organizować inna federacja. Dla polskich zawodników to słaba wiadomość, ponieważ wycieczka do Chorwacji jest dość długa i kosztowna.

W Budapeszcie zmieniono też zamysł o zamykaniu wszystkich motocykli po każdym treningu w parku zamkniętym. Działacze podzielili wątpliwości, o których pisaliśmy i do kontroli będą zapraszane losowo wybrane maszyny, a czasami nawet cała klasa.

Zmieniono też system klasyfikacji końcowej sezonu. Odstąpiono od liczenia tylko pięciu najlepszych rund w wykonaniu zawodnika i o miejscu na koniec sezonu będzie decydował dorobek z całego sezonu. Podnosi to koszty, ponieważ chcący wygrać mistrzostwa zawodnik będzie musiał zaliczyć wszystkie rundy, ale przynajmniej będzie wiadomo w trakcie sezonu, kto jest najlepszy, bez potrzeby dokonywania dziwnych wyliczeń. Pozostaje jak do tej pory nagradzanie dodatkowym punktem zawodnika, który zdobędzie pierwsze pole startowe i tego, który popisze się najlepszym czasem okrążenia w wyścigu. Z naszych informacji wynika, że takie rozwiązanie zostanie zastosowane też w WMMP (w tym roku punkt miał dostawać zwycięzca Superpole, ale z uwagi na likwidację tej formuły nie przyznawano punktów). Rozszerzono też możliwość zdobywania punktów dla zawodników z innych federacji, niż zrzeszone w Alpe Adria. Daje to szanse na walkę o tytuł także „naszym" Francuzom, którzy w Poznaniu nie byli nawet zaproszeni na podium! Ograniczeniem dla „obcych" zawodników będzie to, że nie będą mogli w ten sposób awansować do wielkiego finału Mistrzostw Europy w Albacete. W ten sposób zakwalifikował się tam w sezonie 2009 Daniel Bukowski. Reprezentant zespołu LW Bogdanka stanął na podium w klasie Supersport, oraz wygrał Superstock 600.

Na dalsze ustalenia w sprawie WMMP musimy jeszcze poczekać, ale postaramy się je wam przedstawić jak najszybciej.

Kalendarz Alpe Adria
Regulamin Alpe Adria 2010
Regulamin techniczny Alpe Adria 2010

odciski most wmmp iii runda p mg 0015
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 2
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę