tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Wyścigowe Motocyklowe Mistrzostwa Polski 2010
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Wyścigowe Motocyklowe Mistrzostwa Polski 2010

Autor: Łukasz Świderek 2009.12.04, 14:02 1 Drukuj

Mimo, że mamy już początek grudnia zawodnicy chcący startować w Wyścigowych Motocyklowych Mistrzostwach Polski w sezonie 2010 nie wiedzą, jakie będę klasy, ani terminy zawodów. Czy zmieni się to po nadchodzącym weekendzie?

„Przecież miało być tak pięknie! Wywiady miały być, autografy...". Już wiadomo, co miał na myśli Maksymilian Paradys, mówiąc te słowa w "Seksmisji". W WMMP też miało być pięknie od nowego roku, a na dzień dzisiejszy nie wiadomo nawet, jakie klasy będziemy mieli, jakie terminy i na jakich torach. Konkurs na prawa do WMMP został nierozstrzygnięty, a spotkanie ze środowiskiem, (mimo, że to środowisko miałoby być starannie wyselekcjonowane i bez obecności mediów) też odwlekane jest w czasie. Może niech GKSM poda podstawowe informacje, żeby można było się szykować do sezonu.

Jest jednak nadzieja, że coś ruszy się już po tym weekendzie, ponieważ w Budapeszcie odbędzie się spotkanie członków Alpe Adria, na którym omawiane będą pomysły na najbliższy rok i sezon 2011. Ścigacz.pl dotarł do materiału, nad którym działacze będą dyskutować, a który może dać więcej jasności w sytuacji naszych wyścigów. Pierwszym punktem „imprezy" będzie kalendarz na 2010 rok. Wstępna propozycja to osiem pewnych rund: Hungaroring (25-04), Rijeka (09-05), Brno (16-05), Pannoniaring (06-06), Slovakiaring (27-06), Most (12.07), Rijeka (08-08), Poznań (22.08), a w rezerwie pozostaje jeszcze jeden termin w Rijece (20-06). We wstępnych pomysłach było jeszcze miejsce na powstający Balatonring pod koniec roku, ale ten wyścig raczej nie dojdzie do skutku. Problem w wyżej podanych datach może być też z rundą w Moście, ponieważ w ten sam weekend w Brnie odbywać się będą Mistrzostwa Świata Superbike i dwie duże imprezy motocyklowe w Czechach są raczej nierealne. Dlatego też Most odbędzie się zapewne 27 lipca.

Znając daty AA można więc pokusić się o symulację polskiego kalendarza, Miejmy nadzieję, że ostatnia runda AA w Poznaniu nie będzie ostatnią rundą WMMP w sezonie 2010, ponieważ kończenie sezonu w sierpniu jest co najmniej głupie. W niecałe cztery miesiące rozegralibyśmy całe rozgrywki, ścigając się praktycznie co chwilę. To nie służy ani zawodnikom (ewentualne kontuzje, awarie), ani promocji dyscypliny, o której szybko znów zrobi się cicho. Bylibyśmy nawet lepsi od polskich piłkarzy, którzy do rundy wiosennej przygotowują się dłużej, niż ona trwa. Rozsądne byłoby zatem pierwszą rundę rozegrać w majowy, długi weekend w Poznaniu. Kilka dni wolnego mogłoby spowodować najazd kibiców, którzy właśnie tak mogliby spędzić długi weekend. Problem z ta datą może być jak zawsze ten sam - mieszkańcy i podejście AW. Drugie spotkanie to Brno razem z AA (16-05), później Słowacja AA (27-06), Most AA (25-07), Poznań AA (22.08) i finał, jak w tym roku, w Poznaniu (19-09). Taki układ kalendarza dawałby szansę polskim zawodnikom na walkę w Alpe Adria, ponieważ aż cztery rundy byłyby wspólne z WMMP (minimum, jakie będzie wymagane w AA od zawodnika, do sklasyfikowania na koniec sezonu), a i tak w klasyfikacji generalnej ma się liczyć tylko pięć najlepszych wyników z sezonu. Sama Alpe Adria apeluje też do zrzeszonych federacji o dostosowanie swoich kalendarzy do jej projektu. Problemem może być też ograniczenie obecności w Poznaniu do trzech rund. Jak zareaguje AW? Gdzie w tej sytuacji za granicą rozegrać puchary markowe, które zwykle odbywały się przy krajowych rundach?

Na spotkaniu mają też być zatwierdzone zmiany w regulaminach technicznych i w klasach Superstock mają być dopuszczone kitowe pompy hamulcowe. Podyktowane to jest względami bezpieczeństwa, a o takie rozwiązanie polska federacja apelowała już od połowy zeszłego roku. Dyskutowane będą też nagrody finansowe dla zawodników, oraz system kontroli motocykli. Wstępny projekt mówi, że już nie tylko po wyścigu, ale i po każdym treningu kwalifikacyjnym motocykle będą zamykane w parku zamkniętym na pół godziny. Jeśli zawodnik ma zgłoszone do zawodów dwie maszyny jego zespół na koniec treningu będzie musiał „zamknąć" oba motocykle. Może to trochę skomplikować życie na paddocku, ponieważ niewiadomo, co z rozbitymi motocyklami(skrócony czas naprawy). Poza tym jakoś nie wyobrażam sobie „otwierania" motocykli po pierwszej sesji kwalifikacyjnej. Ustalony też zostanie ramowy plan dnia, który będzie obowiązywał na wszystkich zawodach.

Co do klas, w jakich będzie prowadzona rywalizacja w 2010 roku w Alpe Adria to wszystko zostaje po staremu, dochodzi tylko czterosuwowa klasa dwieście pięćdziesiąt. Można z tego wnioskować, że w Polsce raczej też już się nic nie zmieni. Powiedzmy sobie szczerze, jest już chyba za późno, żeby coś kręcić.

Najciekawszym jednak punktem spotkania może okazać się pomysł na rok 2011. Według niego znikną klasy Superstock 600, Supersport, Superstock 1000 i Superbike, a zastąpią je Open 600 i Open 1000! Dość odważna propozycja, ponieważ dzisiaj w Europie klasę otwartą ma chyba tylko Hiszpania. Z pewnych powodów ma to sens, ponieważ praktycznie niepotrzebna by była kontrola techniczna, a klasy „napompowałby" się zawodnikami. Powstaje jednak pytanie na ile to Open będzie otwarte? Bo jeżeli dopuścimy do klasy 600 szesnasto calowe slicki i przeróbki jak w amerykańskiej wersji tej klasy to koszta przebiją klasę Superbike. Z niecierpliwością więc czekamy na sprecyzowanie tego pomysłu.

Miejmy nadzieję, że decyzje podjęte w Budapeszcie przyspieszą wyjaśnienie sytuacji WMMP na sezon 2010. Ścigacz.pl jako pierwszy postara wam się przekazać ustalenia z Węgier.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę