KTM SX-E 5 2020 - mały cross, który rośnie wraz z kierowcą
Rodzice małych motocyklowych zapaleńców często niechętnie podchodzą do tematu zakupu własnej maszyny, motywując to szybką zmianą gabarytów kierowcy. Jest w tym oczywiście sporo racji i regularna zmiana motocykli na coraz większe jest nieunikniona. Można jednak, przynajmniej na pierwszym etapie przygody z jednośladami, nieco wydłużyć czas eksploatacji jednego pojazdu. Rozwiązanie przychodzi od firmy KTM, posiadającej w ofercie elektrycznego crossa SX-E 5.
KTM SX-E 5 przeznaczony jest dla kierowców w wieku od 3 do 10 lat, a jego osiągi odpowiadają mniej więcej maszynom z 2-suwowym silnikiem spalinowym o pojemności 50 cm3. Konstrukcja ta jest podsumowaniem 10-letnich wysiłków producenta w segmencie motocykli elektrycznych.
Podwozie SX-E 5 można łatwo ustawić w dwóch konfiguracjach, dających wysokość kanapy 653 lub 698 mm. Korzystając ze specjalnego zestawu można ją dodatkowo obniżyć nawet do 556 mm. Zastosowano tu bezkompromisowo dobre komponenty - widelec WP XACT 35 o skoku 205 mm i amortyzator WP XACT. Rama wykonana jest ze stali chromowo-molibdenowej, w obu kołach pracują hamulce tarczowe, zastosowano również kierownicę Neken o zmiennym przekroju.
Również parametry silnika można dostosować do wieku i umiejętności dziecka. Jego maksymalna moc to 6,8 KM, można ją jednak ograniczyć wybierając jeden z sześciu dostępnych trybów jazdy. Pełne naładowanie akumulatora trwa 70 minut, a jego pojemność, w zależności od stylu jazdy, wystarczy na zabawę w czasie od 25 minut do 2 godzin.
Pewnym minusem KTM SX-E 5, choć dosyć sporym, jest jego cena. Model na rok 2020 ma kosztować 5050 euro, czyli ponad 22 tysiące zł, do których należy doliczyć kolejne 1700 zł za ładowarkę. Auć!
Maszyna z roku modelowego 2020 u dealerów w zachodniej Europie ma się pojawić jeszcze na jesieni, w polskich salonach KTM spodziewamy się jej na początku przyszłego sezonu.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze