tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Jazda motocyklem w korku: między autami czy po pasie awaryjnym?
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Jazda motocyklem w korku: między autami czy po pasie awaryjnym?

Autor: Raff 2019.06.25, 15:17 5 Drukuj

Przeciskanie się w korku motocyklem to jeden z naszych rytuałów. Dzięki temu oszczędzamy swój czas i skracamy korki innym. Ale którędy w zasadzie się przeciskać - między kolumnami stojących samochodów czy wygodnie, po pasie awaryjnym?

Wbrew opiniom wielu kierowców samochodów, motocykliści nie przeciskają się w korkach z niecierpliwości czy cwaniactwa. Każdy doświadczony biker wie, że stanie motocyklem w korku stwarza ryzyko zasłabnięcia na skutek ekspozycji na bardzo wysoką temperaturę i wysoki poziom spalin. Jazda między samochodami zapewnia zatem minimum chłodzenia i pozwala szybciej opuścić miejsca o nadmiernym stężeniu szkodliwych zanieczyszczeń.

NAS Analytics TAG

Jazda między autami w korku…

Najczęściej wybieranym przez motocyklistów sposobem przemieszczania się do przodu jest wirtualny korytarz między samochodami. Jest to rozwiązanie najbezpieczniejsze, o ile zachowuje się podstawowe środki bezpieczeństwa - nie przesadza z prędkością, trzyma palce na klamce, a stopę na dźwigni hamulca, bacznie obserwuje zachowanie innych uczestników ruchu.

Kierowcy w ogromnej większości spodziewają się jakiegoś ruchu w tej części drogi, dlatego zwykle uważnie przemieszczają się do przodu. Do rzadkości należą sytuacje, gdy ktoś otworzy drzwi, czy wyjdzie z samochodu.

...czy może wygodniej pasem awaryjnym?

Coraz częściej jednak można zauważyć motocyklistów przeciskających się do przodu po pasie awaryjnym. To bardzo wygodne rozwiązanie, niestety po pierwsze, w odróżnieniu od jazdy między samochodami, niezgodne z prawem, po drugie szalenie niebezpieczne. Pas awaryjny, jak sama nazwa wskazuje, służy do zatrzymania pojazdu w czasie awarii, nie do wygodnej jazdy w korku.

Kiedy na drodze tworzy się zator, zwłaszcza długotrwały, związany z wypadkiem lub blokadą drogi, sytuacji awaryjnych, które wymagają skorzystania z pasa na poboczu drogi robi się zaskakująco dużo - choroba lokomocyjna, zasłabnięcie, nagła potrzeba fizjologiczna, przegrzanie silnika, usterka skrzyni biegów.

Kierowca, który ma na pokładzie pasażera szykującego się do wymiotowania albo tracącego przytomność, nie będzie się zastanawiał czy po pasie awaryjnym nie jedzie akurat wygodnie motocykl, bo motocykla nie powinno tam w ogóle być! Ten pas jest do użytku tylko w sytuacjach awaryjnych.

Jazda motocyklem w korku - tylko między autami!

Reasumując - korzystając z pasa awaryjnego aby ominąć korek, nie tylko narażasz się na mandat, ale także na poważne niebezpieczeństwo ze strony kierowców, którzy po prostu nie spodziewają się tam jednośladu. O tym jak prawidłowo jeździć w korku, dowiesz się z naszego artykułu.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 3
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę