Jawa 350 Special. Piêkny indyjski Czech ze s³abym chiñskim sercem
Jawa 350 Special to udana próba przywołania stylu dawnych motocyklowych wyścigów w formie pasującej do dzisiejszych gustów. Szkoda, że technologia zastosowana przez producenta, także pochodzi z dawnych czasów.
Kiedy markę Jawa przejęła Mahindra - jeden z największych na świecie producentów jednośladów, mieliśmy nadzieję na reaktywację czeskiej marki. Może nie skok technologiczny, ale choć na odrobinę świeżych rozwiązań przystających do wymagań dzisiejszych klientów. Oczywiście przy zachowaniu charakterystycznego dla Jawy stylu, który tak lubimy.
Z jednej strony możemy być zadowoleni - zaprezentowana Jawa 350 Special, podobnie jak poprzedni model 350 OHC, faktycznie wygląda niezwykle stylowo. Dwukolorowe malowanie i szereg detali w stylu vintage wywołują nostalgiczne skojarzenia z dawnymi wyścigówkami.
Z drugiej jednak strony do napędu tego motocykla użyto dokładnie tego samego chińskiego silnika o pojemności 397 cm3 i mocy 27 KM, który otrzymał model OHC. O ile w zgrabnym retro-nakedzie taka jednostka napędowa radzi sobie bez problemów, o tyle wyścigówka zasługiwałaby na nieco większą moc. Tym bardziej, że dość mocno zabudowana Jawa 350 Special waży 171 kg, czyli aż 11 kg więcej niż model 350 OHC.
Jawa 350 Special dostępna jest w cenie 119 000 koron czeskich (19.000 zł).
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarzeTo jest "Romet cLassic cafe 400" , "Mash cafe racer 400" itd. Wyprodukowane w ca³o¶ci w Chinach. Trzeba dodaæ i¿ jest to ten sam motocykl co Jawa OHC 350 z dokrêconymi owiewkami, i zmienionym ...
Odpowiedz