Jaki motocykl wybrać jako następny po 125 cm³ i na prawo jazdy A2?
W pierwszej części naszego cyklu o drodze motocyklisty przedstawiliśmy maszyny klasy 125, która dla wielu stanowi naturalny początek przygody z jednośladami. Teraz czas na kolejny etap, w którym pora na poważniejszy sprzęt przeznaczony dla posiadaczy prawa jazdy kat. A2 i A. Jeżeli chodzi o ten segment, to w Hondzie jest on jednym z najbardziej rozwiniętych na rynku.
|
Jeden piec, wiele wypieków
Głównym bohaterem pośredniej oferty Hondy jest silnik o pojemności 471 cm3. Generuje on maksymalną moc 47,6 KM. Tyle właśnie wynosi górna granica dla kategorii A2. Maksymalny moment obrotowy wynosi 43 Nm. Silnik jest dwucylindrowy, rzędowy i chłodzony cieczą. Sparowano go z sześciobiegową skrzynią, dzięki czemu można wybrać się w trasę bez męczenia go na wysokich obrotach. Przy każdym z modeli, o których zaraz opowiemy, producent podaje deklarowane zużycie paliwa na poziomie 3,5 l na 100 km.
Motocykl na A2 dla młodych i dynamicznych
Pewnie każdy z was zetknął się z jednym z tych ogłoszeń o pracę, gdzie benefitem jest młody i dynamiczny zespół. Jeżeli pośrednia oferta Hondy byłaby właśnie takim zespołem, to jego członkami są modele CB500 Hornet oraz CBR500R. Łączy je to, że nowocześnie wyglądają i rozmiarami niewiele odbiegają od dużych motocykli. Jeżeli będziesz mieć trochę szczęścia, to trafisz też na wychodzący model CB500F, który jest w ofercie wyprzedaży rocznika.
Dodatkowo Honda CBR500R jest zaprojektowana w duchu swojej większej siostry, więc możecie tu liczyć na kształty żywcem wyjęte z Mistrzostw Świata Superbike, w tym również na owiewki z elementami aerodynamicznymi.
W każdej z maszyn zastosowano widelec upside-down Showa SFF-BP z 41-milimetrowymi lagami, co oznacza tyle, że motocykl zachowuje sztywność w zakrętach, jest komfortowy i precyzyjnie się prowadzi.
Nie zapomniano też o elektronice. Na pokładzie tych maszyn (z wyjątkiem CB500F) jest kolorowy ekran TFT o przekątnej 5 cali. Jego największą zaletą jest możliwość połączenia ze smartfonem i korzystania z nawigacji turn-by-turn. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, to czuwa nad nim m.in. system sterujący momentem obrotowym (Honda Selectable Torque Control), który ma kilka poziomów ustawień, więc można dopasować stopień reakcji do wymagań, sytuacji i umiejętności.
Zawsze w dobrym stylu
Jeżeli lubisz oldschoolowe i stylowe klimaty, to powinny cię zainteresować modele Rebel 500 i CL500. Ten pierwszy to stylowy cruiser, a drugi to motocykl określany przez Hondę jako street scrambler. Przy tym nie należy lekceważyć terenowych możliwości CL500, ponieważ maszyna ta doskonale czuje się na szutrowych drogach. Może nie przejedziesz nią rajdu Dakar, ale za to doskonale poradzi sobie na wiejskich ścieżkach, kiedy wybierzesz się np. na biwak nad jezioro.
W obu przypadkach możesz liczyć na komfort i nowoczesne wyposażenie w postaci np. wydajnego oświetlenia LED i cyfrowych zegarów. Honda nie zapomniała również o tych, którzy lubią się wyróżniać i do obu modeli oferuje całą gamę akcesoriów bagażowych oraz stylistycznych. Warto wspomnieć, że model CL500 był jedną z gwiazd festiwalu Wheels and Waves. Honda pokazała kilkanaście customów z całego świata, których bazą jest właśnie ten street scrambler.
Duch przygody na kategorię A2
Dotychczas motocyklem turystycznym w segmencie 500 była Honda CB500X, ale podczas targów EICMA 2023 zaprezentowano model NX500, który ma odświeżony wygląd, co przekłada się na jeszcze lepszą ochronę przed wiatrem. Pozostałe komponenty są takie same, jak w przypadku modeli CB500 Hornet i CB500R, a więc na pokładzie znajdziesz wyświetlacz z obsługą smartfona, widelec upside-down marki Showa oraz system sterujący momentem obrotowym.
Jednocześnie możesz liczyć na wygodną pozycję, która jest zbliżona do neutralnej i ergonomię motocykla turystycznego. Przednie koło o średnicy 19 cali oraz wszechstronne opony pozwolą ci zjechać z utwardzonych ścieżek. Zbiornik paliwa ma pojemność aż 17,7 l, co przy spalaniu na poziomie 3,5 l na 100 km zapewnia daleki zasięg. Możesz ją dodatkowo wyposażyć w kufry, stopkę centralną, podgrzewane manetki i wiele innych udogodnień przydatnych w mieście i w podróży.
Skutery na A2 - daj się zaskoczyć!
O skuterach mówi się głównie w kontekście kategorii 125, a tymczasem maksi skuter często może okazać się lepszym wyborem niż klasyczny motocykl. Tutaj Honda oferuje trzy modele oparte na platformie silnikowej o pojemności 330 cm3. Do dyspozycji masz moc 29,2 KM i maksymalny moment obrotowy wynoszący 31,5 Nm. Skrzynia CVT sprawia, że możesz liczyć na płynne przyspieszenie.
Każdy z nich ma inny charakter i inne cechy, więc z łatwością możesz dokonać odpowiedniego wyboru. Jako ciekawostkę warto wspomnieć, że modele te są produkowane w królestwie skuterów - czyli we Włoszech.
Model SH350 to sprzęt typowo miejski, co od razu pokazuje jego budowa. Płaska podłoga, duży schowek pod siedzeniem i duże koła świetnie sprawdzą się w mieście. Kolejna na liście jest nowoczesna Forza 350, która ma m.in. elektryczną regulację szyby i do tego bardzo stylowo wygląda. Docenisz m.in. dużą, ergonomiczną kanapę i widelec upside-down. Wypadkową Forzy 350 jest model ADV350, którym możesz śmiało wjechać w teren. Ma zwiększony prześwit i opony przystosowane do jazdy na szutrze.
W każdym ze skuterów jest system bezkluczykowy i obsługuje on również dedykowane kufry z katalogu akcesoriów marki Honda. To sprytne i wygodne rozwiązanie.
Jak widzisz, oferta Hondy w średniej klasie pojemnościowej jest bardzo obszerna, więc trudno opuścić salon bez nowego motocykla. Który z nich będzie najlepszy? Oczywiście ten, który wybierzesz!
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze