Honda i Yamaha razem zbuduj± elektryczny skuter
Dwóch wielkich rywali zaczyna współpracę. Cel? Rynek pojazdów elektrycznych w Japonii.
Honda oraz Yamaha oficjalnie potwierdziły rozpoczęcie współpracy, której głównym celem jest rewitalizacja tzw. "kategorii 1" w Japonii. Mowa o pojazdach o pojemności do 50 ccm lub pojazdach elektrycznych o określonej mocy. "Kategoria 1" (a dokładniej "Class 1 category") zalicza ciągłe spadki na japońskim rynku. Współpraca gigantów ma temu przeciwdziałać.
Jednym z punktów współpracy będzie wymiana technologi. Niektóre skutery Hondy będą sprzedawane pod marką Yamaha (do 2018 roku modele Honda TACT i Giorno będą sprzedawane jako Yamaha JOG i Vino). Drugim etapem jest stworzenie nowych pojazdów kategorii, zaś trzecim - najważniejszym - popularyzacja i rozwój technologii pojazdów elektrycznych.
Ze zdawkowego materiału wynika, że korporacje połączą siły by znaleźć rozwiązania na problemy z czasem ładowania, pojemnością baterii oraz siecią stacji ładujących. Zaznaczono także, że team Honda-Yamaha będzie chciał podzielić się wynikami swojej pracy z innymi producentami.
Bardzo ważne są słowa Shinji Aoyama, dyrektora wykonawczego Honda Motor Co., Ltd.:
Dzięki współpracy z Yamahą będziemy w stanie kontynuować oferowanie produktów w Kategorii-1, które wychodzą poza oczekiwania naszych klientów. Chcemy przeznaczyć wszystkie nasze siły na ożywienie japońskiego rynku motocyklowego oraz stworzyć środowisko pozwalające na popularyzację pojazdów elektrycznych - nim szybciej, tym lepiej.
To niesamowicie ważna informacja, która u podstaw sprowadza się do: dwaj ogromni producenci jednośladów biorą się za pojazdy elektryczne.
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarzeZycze temu maria¿owi rychlego upadku, tak jak mialo to miejsce w przypadku romansu Suzuki z Kawasaki. Globalizacja zabija konkurencje i usrednia jakosc produktow zamiast ja podnosic. Producenci ...
Odpowiedz