Honda NT1100 - zaczynamy testy. O co chcesz zapytaæ?
Czy Honda NT1100 powtórzy sukces modelu Africa Twin? Africa Twin jest dla wielu wyznacznikiem osobnego segmentu motocykl, "motocykli typu Africa Twin". To bardzo wysoko stawia poprzeczkę dla drogowej NT1100. Miałem w tym roku okazję przetestować bardzo wiele motocykli turystycznych, których głównym przeznaczniem jest jazda po asflacie. Dlatego test najnowszego modelu Hondy zaczynam w idealnym momencie. Już wkrótce opiszę Wam i opowiem, jaka jest Honda NT1100.
Całkiem niedawno, bo 21 października 2021 roku Honda zaprezentowała swój najnowszy motocykl, który zaatakować ma segment motocykli typu tourer. Mowa tutaj o modelu NT1100, który bazuje na bardzo dobrze znanej i udanej konstrukcji, jaką jest najnowsza Africa Twin. Motocykl jest odpowiedzią Hondy na oczekiwania jej klientów, którzy kochają komfort, dynamikę oraz niezawodność modelu Africa Twin, ale nie wybierają się w trasy off-roadowe, tylko pozostają 100% czasu na asfalcie. Nowy model seryjnie wyposażony jest w całą masę gadżetów przydatnych podczas długich wypraw i nie tylko. Mowa tutaj między innymi o: podgrzewanych manetkach, tempomacie, dużej szybie z pięciostopniową regulacją, złączu USB oraz kufrach bocznych.
Wszystkie niezbędne informacje dotyczące motocykla oraz trasy możemy odczytać na 6,5-calowym ekranie dotykowym TFT. Warto nadmienić, że wyświetlacz jest kolorowy oraz konfigurowalny przez kierowcę. Bardzo cieszy fakt, że Honda sięgnęła po sprawdzone rozwiązania, a co za tym idzie system NT1100 obsługuje takie systemy jak: Apple CarPlay® oraz Android Auto®.
Silnik został przeszczepiony z Africa Twin i generuje moc rzędu 102 KM przy 7 500 obr/min. oraz moment obrotowy 104 Nm przy 6 250 obr/min. Masa własna motocykla wynosi 238 kg dla wersji z manualną skrzynią biegów oraz 248 kg dla wersji z DTC. NT1100 wyposażona została w 17 calowe felgi oraz komfortowe zawieszenie z odwróconym przednim widelcem. Rozstaw osi, w porównaniu z Africa, został zmniejszony o 40 mm, co sugeruje, że motocykl będzie bardziej zwinny i poręczny w mieście. Cena też wydaje się być rozsądna, gdyż za wersję standardową z manualną skrzynią biegów zapłacimy 62 900 zł, a za wersję z DCT 67 500 zł.
Honda określa nowy model jako "komfortowy, zwinny i radosny". W najbliższą sobotę, tj. 13 listopada, w słonecznej Hiszpanii prowadzone będą testy dziennikarskie najnowszego "dziecka" Hondy. Jako jeden z niewielu będę obecny na tym evencie po to, aby sprawdzić na własnej skórze, jak jeździ nowa Honda NT1100. Jeśli macie jakieś pytania, dotyczące tego modelu, to zostawcie je w komentarzach pod artykułem, postaram się na nie odpowiedzieć w kolejnych materiałach.
Komentarze 2
Poka¿ wszystkie komentarzeMnie osobi¶cie nie odpowiada charakterystyka silnika Afryki Twin. Czy nowa Honda NT 1100 zosta³a pod tym wzglêdem zmieniona, wyg³adzona?
OdpowiedzNie mogê siê doczekaæ jazdy próbnej, test dziennikarski niewiele pomo¿e, ale z chêci± poczytam :)
Odpowiedz