Honda CBR600 F3 (1995 - 1998)
Matka, ¿ona i kochanka w¶ród sportowych sze¶æsetek. Motocykl posiadaj±cy wiele cech, które klasyfikuj± go jako ¶cigacza dla nowicjuszy, nadal jednak szybki, nawet bardzo. Honda od lat po dzi¶ dzieñ odznacza siê na tle konkurencji komfortem u¿ytkowania motocykla, wiêc nie inaczej jest w przypadku F3. Oprócz typowo sportowego zastosowania, Cebry lataj± w trasie, tak¿e dalekiej, czemu nie mo¿na siê dziwiæ. Oprócz pozytywnej ergonomii kierowca dostaje czyst± jak ³za kartotekê niezawodno¶ci.
Mocne strony
Niezawodno¶æ – CBRki F3 nakrêcaj± kosmiczne przebiegi i to zupe³nie bezawaryjnie. Silnik pod tym wzglêdem to pere³ka. Trwa³o¶æ skrzyni biegów i sprzêg³a równie¿ jest bardziej, ni¿ zadowalaj±ca. Nie bez powodu CBR F3 czêsto wykorzystywana jest przez stunterów, którzy katuj± j± do granic wytrzyma³o¶ci korbowodów oczekuj±c eksplozji, a ona nic.
Komfort – du¿e, miêkkie siod³o, wysoko umieszczone r±czki kierownicy i nisko umieszczone podnó¿ki czyni± z F3 motocykl zaskakuj±co wygodny (jak na supersporta) w mie¶cie i przede wszystkim w trasie. Obfite owiewki i szyba dzia³aj± tak, jak powinny. Wypad z Wroc³awia do Szczyrku? Nie ma problemu.
£agodne oddawanie mocy – „O K***a!” po odkrêceniu gazu jest fajne, ale prawda jest taka, ¿e w motocyklu moc ma byæ oddawana p³ynnie i ma siê j± daæ ³atwo kontrolowaæ. Manetka gazu w F3 jest do¶æ czu³a, ale to, co dzieje siê po jej odkrêceniu ³atwo ogarn±æ. Wszystko odbywa siê p³ynnie. Yamaha R6 czy GSX-R 600 s± bardziej bezlitosne w tej kwestii.
S³abe strony
Sprzêg³o – mówi±c kolokwialnie, „³apie na samym koñcu”. Niektórzy to lubi±, ale generalnie pó¼no reaguj±ce sprzêg³o jest po prostu irytuj±ce. U³atwia to wprawdzie szybk± i w³a¶ciw± zmianê biegów, ale przy ruszaniu motocykl mo¿e po prostu niechc±cy zgasn±æ.
Konieczno¶æ wysokich obrotów – ca³y power silnika skupia siê w górnej skali obrotomierza i aby faktycznie wykorzystaæ ca³e 105 KM, wskazówka musi przebywaæ tych okolicach. Ta cecha zniknê³a przy Hondzie Hornet z tym samym silnikiem, w którym 70% momentu obrotowego by³o dostêpne ju¿ od 3000 obr/min.
Regulator napiêcia – to typowa wada wszystkich CBRek potwierdzona niemal klinicznie. Jedyna czê¶æ tego motocykla, która lubi ni st±d ni z ow±d sp³ataæ figla. S³ysza³em o przeszczepianiu regulatorów napiêcia do CBR z np. Suzuki GS500. To postêpowanie, jak nie trudno odgadn±æ, karygodne i z dramatycznymi skutkami w postaci spalenia ca³ej elektryki.
Honda CBR F3 to cenowa okazja. Wczesne modele z 1995 roku mo¿na dostaæ nawet za 5-6 tysiêcy. Tytu³owa kwota pozwoli nabyæ zdrowy egzemplarz z relatywnie umiarkowanym przebiegiem, z ostatniego roku produkcji. Mo¿na nawet pokusiæ siê o polowanie na F4 na ga¼nikach, ale to temat nieco trudniejszy. Jako¶æ wykonania jest na wysokim poziomie. Wiêcej uwagi powinno po¶wiêciæ historii motocykla i jego ewentualnej eksploatacji na torze b±d¼ w stuncie.
|
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze