Honda CBR 600 RR z lat 2013-2016 (film, opinia)
W kolejnym odcinku serii poświęconej motocyklom używanym bierzemy na warsztat Hondę CBR 600 RR z rocznika 2014 (ostatnia seria z lat 2013 - 2014). Właścicielką używanej CBR 600 RR jest Ania, która zgodziła się z nami spotkać i porozmawiać o zaletach i wadach swojego motocykla.
Honda CBR 600 RR to wręcz synonim motocykla sportowego klasy 600 cm3. Motocykl był produkowany od roku 2003, jako bardziej sportowe rozwinięcie CBR 600 F. Najnowsza i tym samym ostatnia seria CBR 600 RR została wyprodukowana w latach 2013 - 2016. Poniżej nasz film ze spotkania z Anią - właścicielką CBR 600 RR z roku 2014:
W serii z lat 2013 - 2016 nie wprowadzono rewolucyjnych zmian w obrębie podwozia, czy silnika. Największe różnice dotyczą wyglądu, głównie kształtu przedniej lampy i czaszy.
Silnik prezentowanej CBR 600 RR z rocznika 2014 generuje 118 KM. Oczywiście mamy tu klasyczne cztery cylindry w rzędzie. Jest to sprawdzona jednostka, uchodząca za bardzo trwałą, dopracowaną i mało awaryjną.
O typowych wadach, czy problemach technicznych tego silnika trudno mówić zarówno właścicielce, jak i naszemu specjaliście - Przemkowi Badowskiemu z serwisu SpeedBike. Właściwie serwisowany i zadbany model powinien odpłacić się swojemu właścicielowi niezawodną pracą przez długie lata.
CBR 600 RR z lat produkcji 2013 - 2016 w stanie gotowym do jazdy, razem z paliwem, waży 186 kg. Jest to dobry wybór zarówno do treningów na torze, jak i użytku na co dzień (wśród sportowych motocykli klasy 600 cm3 Honda uchodzi za jeden z tych "wygodniejszych").
W zestawieniu z konkurentami nie wypada najlepiej pod względem mocy maksymalnej, ale może się za to pochwalić korzystniejszym przebiegiem krzywej oddawania momentu obrotowego w dolnym i średnim zakresie obrotów.
Honda CBR 600 RR to jeden z tych motocykli używanych, które szczerze i od serca można komuś polecić. Oczywiście tylko pod warunkiem, że mówimy o sprawdzonym i zadbanym egzemplarzu. Ostatnie modele, jakie można znaleźć na rynku, pochodzą z rocznika 2016.
Już wkrótce kolejne prezentacji motocykli używanych na kanale Barry moto.
Dane techniczne:
Pojemność skokowa | 599 cm³ |
Średnica x skok tłoka | 67 mm x 42,5 mm |
Stopień sprężania | 12,2 : 1 |
Moc maksymalna | 118 KM przy 13500 obr./min. |
Moment obrotowy | 66 Nm przy 11250 obr./min. |
Dawkowanie paliwa | Elektroniczny wtrysk paliwa PGM-DSFI |
Zbiornik paliwa | 18,1 l |
Skrzynia biegów | 6-stopniowa |
Sprzęgło | Mokre, wielotarczowe |
Napęd tylnego koła | Łańcuch O-ring #525 |
Wymiary (dł. x szer. x wys.) | 2030 mm x 685 mm x 1115 mm |
Rozstaw osi | 1375 mm |
Kąt nachylenia główki ramy | 23° 45' |
Wyprzedzenie | 96,3 mm |
Wysokość siedzenia | 823 mm |
Prześwit | 137 mm |
Masa własna pojazdu (z płynami i paliwem) | 186 kg |
Masa "suchego" pojazdu | 171 kg |
Dopuszczalna masa całkowita | 366 kg |
Zawieszenie Przód | 41 mm odwrócony, Showa typu BPF (Big Piston Fork) widelec teleskopowy, pełna regulacja napięcia wstępnego, tłumienia siły dobicia i odbicia, skok 120 mm |
Zawieszenie Tył | Wahacz aluminiowy, Pro-Link, gazowy amortyzator HMAS z regulacją napięcia wstępnego oraz regulacją siły dobicia i odbicia, skok 130 mm |
Hamulec Przód | 310 x 4,5 mm podwójny tarczowy, radialne, 4-tłoczkowe zaciski |
Hamule Tył | 220 x 5 mm pojedynczy tarczowy, 1-tłoczkowy zacisk |
Opona Przód | 120/70-ZR17M/C (58W) |
Opona Tył | 180/55-ZR17M/C (73W) |
Komentarze 0
Poka¿ wszystkie komentarze