Honda ASV-3 - miejska przyszłość? Jak już wyżej wspomniałem zapobieganie to jeden z kierunków rozwoju, zaś drugim jest aktywne działanie na rzecz poprawienia bezpieczeństwa. Sprowadza się to na razie do jednego dużego projektu - ASV-3. Z pozoru zwykły skuter, w rzeczywistości naszpikowany jest tonami nowinek technicznych. Każdy, kto ma okazję pojeździć po zatłoczonych miastach, wie, że największym niebezpieczeństwem jest bycie nie dostrzeganym przez kierowców innych pojazdów. Konstruktorzy z Kraju Kwitnącej Wiśni chcą zaradzić właśnie temu problemowi. Na razie wygląda to dyskusyjnie, gdyż nawrzucano na średniej klasy skuter trochę lampek i wpiera się nam, iż to rewolucja. Przeciętny Gold Wind ma na sobie więcej ozdób choinkowych. Zgodzicie się, że mówienie, iż przód skutera przypomina twarz, aby poprawić jego zauważalność, jest lekką przesadą i dowodem na sporą dozę wyobraźni. Przyznać jednak trzeba, że komunikacyjny system Driving Safety Support System jest już pomysłem dużo bardziej trafionym. O co chodzi? To bardzo proste. System owy opiera się na automatycznej komunikacji międzypojazdowej, czyli mówiąc jeszcze prościej, kierowca samochodu usłyszy informację na temat zbliżającego się motocykla i vice versa. Jeżeli do tego dodamy system kamer, które mają uzupełnić informacje audio w informacje video, to bez wątpienia otrzymamy coś, co kiedyś może ratować przed wieloma kolizjami. Wszystko to jest oczywiście w fazie rozwoju, choć pierwsze testy przeprowadzone na japońskich drogach napawają optymizmem. Czas pokaże, czy takie rozwiązania sprawdzą się w przyszłości. Już teraz wiemy jednak, co sprawdza się na pewno - Airbag w Gold Wingu!
| |
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze