tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Grand Prix Niemiec - MotoGP i Ścigacz.pl na "Ringu" - strona 13
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Grand Prix Niemiec - MotoGP i Ścigacz.pl na "Ringu" - strona 13

Autor: Michał "Mick" Fiałkowski 2007.07.19, 22:20 6 Drukuj

80 lat historii...

Saksonia obchodzi w tym roku osiemdziesięciolecie swojej wyścigowej tradycji. Przez ten czas zawodnicy i organizatorzy walczyli nie tylko z wyjątkowo wymagającą i niebezpieczną trasą, ale także wieloma wydarzeniami politycznymi...

NAS Analytics TAG

Wszystko zaczęło się 26 maja 1927 roku. To właśnie wtedy na okolicznych drogach odbył się wyścig „Badberg-Viereck", na który przybyło ponad 140 tysięcy kibiców. Historia „B-V" nie trwała jednak długo. Rok później na piekielnie wymagającej i niebezpiecznej trasie zginęli pierwsi uczestnicy, a wyścigowe motocykle znikły z uliczek saksońskich wiosek.

Zwariowany na punkcie motoryzacji region (to właśnie tutaj powstało np. Audi) nie potrafił jednak żyć bez wyścigowej adrenaliny i 1934 roku motocykliści stanęli w szranki na trasie przecinającej Hohenstein-Ernstthal, miasteczko które do dziś gości Grand Prix Niemiec. Wyścigi odbywające się na dystansie czterdziestu okrążeń (ponad dwie godziny jazdy), odbywały się tu regularnie aż do wybuchu II Wojny Światowej.

Motocykle powróciły do Saksonii w 1949 roku, a rok później na poboczach ulicznego toru zjawiło się w dzień pierwszych wyścigów o randze Mistrzostw Świata - Grand Prix - aż 480 tysięcy kibiców. Niestety, z powodu zimnej wojny w latach 1973-1990 motocykliści z zachodnich Niemiec nie mogli uczestniczyć w wyścigach w Saksonii, skutecznie obniżając rangę imprezy.

Po obaleniu berlińskiego muru w te malownicze rejony znów powrócili najlepsi zawodnicy świata... choć tylko raz! Wyścigi organizowane na lokalnych drogach zostały uznane za zbyt niebezpieczne i zabroniono ich organizowania. Okoliczni pasjonaci przenieśli się więc na kilka lat na czeskie tory w Brnie i Moście, gdzie odbywały się zawody pod „banderą" ADAC Sachsen.

Konstrukcja innowacyjnego centrum doskonalenia jazdy na przedmieściach Hohenstein-Ernstthal w 1995 roku umożliwiła motocyklistom Mistrzostw Świata powrót do Saksonii, gdzie w 1998 odbyła się pierwsza Grand Prix Niemiec na torze Sachsenring.

Przebudowany w 2003 roku, w obecnej konfiguracji Sachsenring składa się z czternastu zakrętów, z tego aż dziesięciu lewych oraz najdłuższej prostej o długości 780 metrów. Niemiecki tor to jedna z najkrótszych i najwolniejszych tras w kalendarzu MotoGP. Z tego powodu wyścigi tutaj są zawsze wyjątkowo zacięte i wyrównane. Tak było także w zeszłym roku, kiedy pierwsza czwórka wpadła na metę o odstępie mniejszym niż 0,4 sekundy, co było najbliższym finiszem w historii królewskiej klasy. Triumfował, po raz drugi z rzędu, Valentino Rossi - po starcie z jedenastej pozycji!

 
NAS Analytics TAG

Komentarze 6
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    na górę