tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 GP Turcji - Stoner piekielnie szybki w FP2!
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

GP Turcji: Stoner piekielnie szybki w FP2!

Autor: Michał „Mick” Fiałkowski 2007.04.20, 19:26 Drukuj

Australijczyk Casey Stoner uzyskał najlepszy czas w drugiej wolnej sesji treningowej przez większość której był aż o sekundę szybszy od reszty stawki!

21'letni zwycięzca pierwszego tegorocznego wyścigu - Grand Prix Kataru, wykręcił na pokładzie swojego Ducati Desmosedici GP7 czas 1:54.200 osiągając jednocześnie największą prędkość maksymalną: 295.16 km/h.

Przez pierwszych dziesięć minut FP2 najszybsze czasy uzyskiwał Włoch Marco Melandri któremu po problemach z motocyklem podczas dwóch pierwszych wyścigów sezonu, Honda pozwoliła na korzystanie z przedniego zawieszenia zapożyczonego z ubiegłorocznej wersji modelu RC211V.

Niestety, mimo, iż reprezentant ekipy Gresini Honda był całkiem szybki na początku sesji, już po dziesięciu minutach zaliczył uślizg przedniego koła i do garażu swojego zespołu powrócił na piechotę. Był to już drugi dzisiaj „low-side" wicemistrza świata klasy MotoGP z sezonu 2005. Melandri zaliczył też bowiem „glebę" podczas porannej sesji FP1. Wygląda więc na to, iż ubiegłoroczne zawieszenie marki Showa zgodnie z zapowiedziami kierownictwa HRC oznaczało dla Marco krok w tył. Należy jednak pamiętać, iż „Macio" wygrał dwa poprzednie wyścigi o GP Turcji, więc wszystko może się jeszcze zdarzyć.

Stoner, który triumfował w Grand Prix Turcji klasy 250ccm w roku 2005 a ubiegłoroczny wyścig klasy MotoGP zakończył na drugiej pozycji, uzyskał najszybszy czas już po piętnastu minutach FP2 i konsekwentnie poprawiał swoje wyniki aż do końca sesji.

Drugi trening został przerwany na 34 minuty przed końcem po upadku Shinyi Nakano na ostatniej szykanie toru. Japończykowi co prawda nic się nie stało, jednak motocykl zatrzymał się na samym środku bardzo trudnego odcinka trasy, co zakończyło się kilkuminutowym wywieszeniem czerwonych flag. Ekipa Konica Minolta Honda może dziś mówić o wyjątkowym pechu. RC212V Nakano zaliczyło wybuch silnika podczas sesji FP2 zmuszając japończyka do przesiadki na zapasową masyznę.

Przez większość sesji na czele stawki utrzymywali się także Rossi, Hopkins, Elias i Pedrosa, którzy jednak regularnie uzyskiwali czasy aż o sekundę wolniejsze niż rezultaty Australijczyka. Loris Capirossi był średnio aż o ok. 1.7 wolniejszy od swojego kolegi z zespołu Marlboro Ducati jednak Włoch, któremu tuż po Grand Prix Hiszpanii w Jerez urodził się pierwszy syn - Riccardo, zakończył FP2 z drugim czasem.

Obrońca mistrzowskiego tytułu, Amerykanin Nicky Hayden, przez większość sesji znajdował się na ostatniej, 19'tej pozycji, uzyskując czasy o ponad dwie sekundy wolniejsze niż Stoner. Ostatecznie zawodnik ekipy Repsol Honda uplasował się na 14'tej pozycji co jest ewidentnym zobrazowaniem problemów z motocyklem z jakimi zmaga się „Kentucky Kid".

Druga sesja treningowa, zgodnie z naszymi wcześniejszymi zapowiedziami, odbyła się przy sprzyjających warunkach atmosferycznych i na suchym torze. Mimo wszystko zawodnicy klasy MotoGP zgodnie twierdzili, iż tor jest bardzo brudny poza optymalną linią przejazdu.

Do niecodziennego zdarzenia doszło podczas ostatnich sekund FP2 kiedy na szykanie kończącej okrążenie Casey Stoner zderzył się z Hiszpanem, Tonim Eliasem. „Toni musi chyba trochę dorosnąć i przestać traktować treningi wolne jak walkę o zwycięstwo w wyścigu na ostatnim okrążeniu." - powiedział po wszystkim Stoner reporterowi stacji Eurosport i legendzie wyścigów Grand Prix: Randy'emu Mamoli.

Na uwagę zasługuje fakt, iż pierwszą dziesiątkę zdominowali zawodnicy korzystający z ogumienia Bridgestone (wyjątkiem był drugi Rossi i dziewiąty Pedrosa). Japoński producent poprzednich edycji GP Turcji nie może zaliczyć do udanych dlatego w tym sezonie przygotował specjalną, nową mieszankę przeznaczoną na Istambul Park. Czy dobre wyniki w dzisiejszych treningach przełożą się na udany wyścig? W tej chwili wiele na to wskazuje choć problemem Bridgestone'ów było tutaj nie tempo a wytrzymałość.

Prowizoryczne pole position w klasie 250ccm wywalczył debiutujący w tej kategorii Hiszpan Alvaro Bautista (ubiegłoroczny MŚ klasy 125ccm) zaś w 125ccm Włoch Matia Pasini (obaj Aprilia).

Relacja na żywo z treningu kwalifikacyjnego klasy MotoGP, jutro na antenie stacji Eurosport w godzinach 12:45 - 14:00.

FP2:

1. Casey Stoner, Ducati 1:54.200 18/21 295.16 km/h
2. Loris Capirossi, Ducati 1:54.979 20/22
3. John Hopkins, Suzuki 1:55.062 20/24
4. Valentino Rossi, Yamaha 1:55.120 23/23
5. Toni Elias, Honda 1:55.158 20/22
6. Olivier Jacque 1:55.651. 20/21
7. Chris Vermeulen 1:55.707 23/23
8. Alex Hofmann 1:55.736 18/19
9. Dani Pedrosa 1:55.865 20/24
10. Marco Melandri 1:55.910 17/18
11. Kenny Roberts Junior 1:56.071 18/18
12. Randy de Puniet 1:56.071 18/18
13. Alex Barros 1:56.233 9/14
14 Nicky Hayden 1:56.312 21/23
15. Colin Edwards 1:56.320 15/21
16. Carlos Checa 1:56.555 13/20
17. Makoto Tamada 1:56.923 12/19
18. Shinya Nakano 1:56.936
19. Sylvain Guintoli 1:57.245 21/21

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę