GP Turcji: Vermeulen najszybszy podczas testów
Ledwie opadł kurz po wczorajszej Grand Prix Turcji, a zawodnicy klasy MotoGP już od rana testowali dziś swoje motocykle na torze Istanbul Park. Najszybszy czas uzyskał Chris Vermeulen, jedenasty w niedzielnym wyścigu.
Na torze pojawiło się zaledwie czternastu z dziewiętnastu permanentnych zawodników królewskiej klasy. Z powodu kontuzji po zbiorowej kraksie na pierwszym okrążeniu wczorajszego wyścigu testy opuścili: Daniel Pedrosa, Colin Edwards i sprawca zamieszania: Olivier Jacque. Zabrakło także Makoto Tamady i Shinyi Nakano.
Zawodnicy skupili się głównie na testowaniu nowych mieszanek ogumienia, które zamierzają wykorzystać podczas zbliżającej się Grand Prix Chin i pierwszych wyścigów w Europie (GP Francji, Włoch i Katalonii). Niektórzy motocykliści używający ogumienia Bridgestone wypróbowali także nowe konstrukcje kwalifikacyjne.
Podobnie jak podczas wczorajszego wyścigu, dziś na torze Istanbul Park dominowali zawodnicy korzystający z usług japońskiego producenta opon. Najszybszym motocyklistą na ogumieniu Michelin był Carlos Checa, Hiszpan zanotował dopiero dziewiąty czas, pokonując zaledwie 27 okrążeń (najwięcej, aż 106 cyrkulacji, tradycyjnie już przejechał Nicky Hayden). Prosto z Turcji zawodnik włoskiej ekipy LCR Honda udał się do Japonii, gdzie przetestuje Hondę CBR1000RR w ramach przygotowań do lipcowego, prestiżowego wyścigu "Suzuka 8Hour". Checa nie podjął jednak jeszcze ostatecznej decyzji o udziale w tej kultowej imprezie.
Zwycięzca wczorajszego wyścigu, Casey Stoner zanotował czwarty czas, komentując tuż przed opuszczeniem toru. "Ciężko było mi wyjść z łóżka po wczorajszym sukcesie ale wiedziałem, że muszę zrobić swoje, bo chcę być jeszcze szybszy w Chinach. Przetestowaliśmy wiele opon, zarówno na wyścigi jak i kwalifikacje. Zajęliśmy się także różnymi mapami silnika podczas gdy Loris sprawdzał nowe przednie zawieszenie. Zaliczyłem co prawda bardzo głupi upadek na jednym z wolnych łuków i uderzyłem głową o asfalt, ale dzięki temu będę pewnie jeszcze bardziej zdeterminowany w Chinach." - żartował Australijczyk.
Prawa do zarządzania torem Istanbul Park oficjalnie przejął w ten weekend wielki supremo Formuły 1 - Bernie Ecclestone. Brytyjczyk zapewnił, iż "był to jego najgorszy interes w życiu", ale zrobił to aby wyścigi Formuły 1 odbywały się na najlepszym - jego zdaniem - torze wyścigowym na świecie jeszcze przez wiele lat (Turecka Federacja Motoryzacyjna miała spore problemy z utrzymaniem obiektu). Niestety, wiele wskazuje na to, iż jednocześnie Istanbul Park zniknie w przyszłym roku z kalendarza MotoGP.
Nieoficjalne czasy, ogumienie (Q = kwalifikacyjne) i ilość przejechanych okrążeń
1. Chris Vermeulen, Suzuki 1:53.1 Q 68
2. Alex Barros D'Antin Ducati 1:53.2 Q 65
3. Toni Elias, Honda 1:53.3 74
4. Casey Stoner, Ducati 1:53.3 Q 42
5. Marco Melandri, Honda 1m 53.4 Q 85
6. John Hopkins, Suzuki 1:53.5 68
7. Loris Capirossi, Ducati 1:53.6 Q 52
8. Randy de Puniet, Kawasaki 1:53.6 52
9. Carlos Checa, Honda 1:53.6 Q 27
10. Nicky Hayden, Honda 1:53.8 106
11. Kenny Roberts Jr, KR Honda 1:53.9 84
12. Valentino Rossi, Yamaha 1:54.0 66
13. Alex Hofmann, Ducati 1:54.2 32
14. Sylvain Guintoli, Yamaha 1:54.5 68
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarzedlaczego na tej waszej stronce jest tak mało o MotoGP, ani ciekawych artykułów ani ciekawych (rzekłbym prawie wcale) zdjęc z tych zawodów . Czy nie ma poprostu w Polsce kogoś kto się na tym zna, ...
Odpowiedz