tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Francja znosi ograniczenie mocy do 100KM
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

6
5
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Francja znosi ograniczenie mocy do 100KM

Autor: Lovtza 2016.04.18, 12:29 6 Drukuj

Francja po wielu latach prawniczych przepychanek znosi ograniczenie mocy silników motocykli. Wszystkie nowe motocykle spełniające normę Euro3, dysponować będą mogły pełną mocą, bez ograniczania jej do 100KM, jak to miało miejsce dotychczas w przypadku pojazdów rejestrowanych do użytku na drogach publicznych.

Francja pozostała ostatnim krajem UE, w którym ustawowo ograniczano moc motocykli. Aby wyjechać na drogę publiczną pojazdem fabrycznie produkującym więcej niż 100KM konieczne było założenie (dokonywane przez importera) zestawu blokującego zwanego "Le Retrofit". Dławienia motocykli dokonywano w taki sposób, że przywrócenie im pełnej mocy było trudne i drogie. Wykorzystywano np. inne wałki rozrządu, niższe tłoki, zwężki i oczywiście inaczej programowane komputery ECU. W wielu wypadkach zabijało to sprzedaż motocykli sportowych. Przykładem jest chociażby Kawasaki H2. Francuski importer tej marki nawet nie zamówił modeli drogowych na tamtejszy rynek, ale sprzedał ponad 100 maszyn w wersji H2R, czyli przeznaczonych wyłącznie do jazdy po torze.

Reklama

ZOBACZ NOWE MODELE »
NAS Analytics TAG

Przepisy obowiązujące we Francji były niezgodne z prawem UE. Komisja Europejska przypominała o tym Francuzom wielokrotnie. Podobnie zresztą było w przypadku określania minimalnej wymaganej na ubiorze motocyklisty powierzchni materiałów odblaskowych. Francuzi wymyślili coś ich zdaniem świetnego, ale pod naciskiem KE musieli się z tego wycofać. Ograniczenie mocy do 100KM było zresztą przepisem bardzo anachronicznym, bo wprowadzono je w czasach, gdy nie było elektroniki zdecydowanie poprawiającej panowanie nad motocyklami. Dziś powszechność stosowania układów ABS i KT sprawia, że nawet maszyny o dużej mocy nie są z miejsca śmiertelnym zagrożeniem dla swoich właścicieli. 

Nowe przepisy zaczną obowiązywać po ich publikacji we francuskim odpowiedniku naszego dziennika ustaw. Powinno się to wydarzyć w maju. W oparciu o nie oryginalną moc przywrócić będzie można także zarejestrowanym już pojazdom spełniającym normę Euro3.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 3
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG

Jaki olej do motocykla polecasz najbardziej?

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

  • 89 00
    Oxford-Dormex-Indoor-Motorcycle-Cover.jpg
    Oxford Dormex (rozmiar L) -Pokrowiec na motocykl pod dachem
    kup teraz
  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
  • 89 00
    Oxford-Dormex-Indoor-Motorcycle-Cover.jpg
    Oxford Dormex (rozmiar L) -Pokrowiec na motocykl pod dachem
    kup teraz
  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
NAS Analytics TAG
na górę