tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Ewelina Szkudlarek: "Brak mi słów, żeby to opisać..."
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Ewelina Szkudlarek: "Brak mi słów, żeby to opisać..."

Autor: Beavis 2015.12.18, 10:06 4 Drukuj

Dwójkę finalistów akcji Castrol #BeThe1, w tym zwyciężczynię Ewelinę Szkudlarek, pytamy o szanse młodych polskich sportowców w offroadowym świecie.

Akcja Castrol #BeThe1, mimo wyłonienia zwycięzców, wcale nie dobiegła końca. Dla dziesiątki finalistów najbliższe miesiące to okres wzmożonych przygotowań, dla zwycięzców rozplanowanie jak wykorzystają wsparcie oferowane przez Castrola. Korzystając z okazji udało się nam przepytać Ewelinę Szkudlarek, jedną z trójki zwycięzców oraz Adriana Andrzejaka, który znalazł się w Top10 uczestników. Jak młodzi sportowcy zapatrują się na możliwości rozwoju jakie posiadają w Polsce? Co jest największą przeszkodą, a gdzie upatrują szanse?

NAS Analytics TAG

Od początku: skąd wziął się pomysł, żeby wziąć udział w akcji Castrol #BeThe1?

Adrian Andrzejak: W sumie to dowiedziałem się o niej dzięki waszemu portalowi i postanowiłem spróbować swoich sił. Udało mi się dostać do Top10 i wziąć udział w warsztatach organizowanych przez Castrola. Dowiedziałem się wielu rzeczy nie tylko o olejach i smarowaniu silnika, ale też o promocji samego siebie i pozyskiwania sponsorów.

Ewelina Szkudlarek: A mnie do udziału w akcji #Bethe1 zainspirował Adrian i to była bardzo dobra decyzja. Tak się złożyło, że obydwoje dostaliśmy się do finału we Wrocławiu.

Czy ciężko jest młodym sportowcom znaleźć wsparcie w Polsce?

A.A.: Tak, bardzo, bardzo ciężko… W Polsce motorsport ogólnie jest słabo rozwinięty, a co dopiero sporty motocyklowe. Bardzo rzadko cokolwiek o motocyklach pojawia się w mediach masowego przekazu. Idealny przykład: Tadek Błażusiak wygrywa od kilku lat tytuł za tytułem, a w sumie słuchać o nim praktycznie w ogóle lub po pojedynczych imprezach.

Co według was jest największą przeszkodą w karierze sportowca uprawiającego sporty motorowe w Polsce? 

A.A.: Po pierwsze zima, która odcina nas od jazdy w normalnych warunkach, jednak z roku na rok mamy zimy coraz cieplejsze i możemy dłużej trenować i lepiej przygotować się na nowy sezon. Po drugie to tory i miejsca w których możemy legalnie trenować i nie zostać wygonieni, ukarani mandatem lub natrafić na rozwieszoną między drzewami stalową linkę… Trzecie wynika po części z drugiego - większość ludzi jest niechętna do motocykli i nawet jak idę potrenować na prywatnym torze za domem to zaraz pojawiają się problemy z sąsiadem, policją itd. Kiedyś ktoś wezwał policję mówiąc, że prawie rozjechałem matkę z dzieckiem w wózku. Policja przyjechała, okazało się, że jestem na prywatnym terenie, motocykl posiada homologowany wydech, a żadnego dziecka nie rozjechałem. Niekończąca się historia…

E.S.: Obok pieniędzy oczywiście, zgodzę się z Adrianem, że największym problemem dla nas jest brak miejsc, gdzie można legalnie trenować. To ciekawe, ale w sumie wśród rówieśników także presja znajomych. Wielokrotnie musiałam wybierać pomiędzy wyjściem na przysłowiowe piwo ze znajomymi, a treningiem. Na szczęście nigdy się nie ugięłam i zawsze stawiam na motocykle.

Jak to jest być kobietą w mocno męskim motocyklowym świecie? Jakie relacje są pomiędzy dziewczynami i czy istnieje między wami duża rywalizacja?

E.S.: Kobieta w męskim świecie to najlepsze co może być, przynajmniej z mojego punktu widzenia. Faceci mają z kogo się podśmiewać, ale w głębi serca nam kibicują i nas wspierają. Ja się świetnie dogaduję z chłopakami, mogą mnie wiele nauczyć, mimo że często nie rozumieją jak jest mi ciężko. Co do dziewczyn to różnie bywa - są takie co jeżdżą z pasją i z pasją rywalizują w zdrowy sposób, są też takie, co jeżdżą po to, żeby błyszczeć. Ale na szczęście więcej jest tych pierwszych i świetnie się wszystkie dogadujemy.

Co trzeba zrobić, żeby młode polskie zawodniczki sportów motocyklowych doskoczyły do poziomu zawodniczek z zachodu?

E.S.: Na pewno będzie im ciężko, w Polsce jednak większość zaczyna jako nastolatki lub jeszcze później. Zawodniczki z czołówki światowej jeżdżą od małego, mają spory budżet i przede wszystkim możliwość w pełni poświęcenia się jeździe. Ja próbuje nadrabiać ilością treningów zarówno na motocyklu jak i treningów fizycznych. Ciężka praca i samozaparcie jest tym, co może zaprowadzić nas na szczyt, taką mam nadzieję.

Czy w Waszych karierach był jakiś punkt zwrotny w ostatnich latach? A jeśli nie: co mogłoby być takim punktem? 

A.A.: W tym sezonie w wyniku roszad klubowych i wielu komplikacji odebrano mi bez zapowiedzi klubowy motocykl po ostatniej rundzie Mistrzostw Polski w Buczku. Dla mnie jednak sezon się nie kończył, więc na szybko kupiliśmy z ojcem starego KTM-a bym mógł trenować. Podczas Red Bull 111 Megawatt wybuchł mi silnik. Naprawiliśmy go, ale po 1,5 miesiąca z tłoka zrobiła się harmonijka, urwały się zawory, zerwał nikasil z cylindra - w ogólnym rozrachunku silnik był do wymiany. Bez specjalnego budżetu udało się nam znaleźć sponsora i na 3. tygodnie przed polską rundą SuperEnduro udało mi się kupić nowego KTM-a, który przyjechał do mnie dosłownie na tydzień przed imprezą. Teraz trenuję codziennie i przygotowuję się do kolejnej rundy.

E.S.: Punktem zwrotnym i bardzo ciężkim momentem była i w sumie nadal jest kontuzja z lipca, po której wciąż wracam do siebie. Niedopatrzenie lekarzy spowodowało, że chodziłam z pękniętym dyskiem i przepukliną przez dwa miesiące. W końcu trafiłam prywatnie do świetnego neurologa - załamałam się, bo okazało się, że każdy trening mógł skończyć się bardzo poważnymi komplikacjami. Teraz dzięki ciężkiej pracy jest co raz lepiej, a na dodatek znalazłam się w czołowej trójce Castrol #BeThe1, więc humor dopisuje! Z początkiem stycznia wracam na motocykl.

Właśnie, jak to jest znaleźć się w czołowej trójce z ponad 800. zgłoszonych motocyklistów?

E.S: Brak słów żeby to opisać. Cieszę się, że ktoś docenił mój wysiłek i ciężką pracę, jaką włożyłam w treningi i motocykl. Jeśli chodzi o jazdę typowo pod treningi na motocyklach cross/enduro przejeździłam zaledwie dwa sezony, ale teraz widzę, że całe serce, które temu oddałam zaczyna bić coraz szybciej. Warto tutaj także wspomnieć, że wygranej nie zawdzięczam tylko sobie, ale także w dużej mierze Adrianowi, który powiedział mi o konkursie, a później sklejał  i nagrywał wszystkie moje filmiki. Pomocne także na pewno było wsparcie fanów i rodziny, którzy mi kibicowali i trzymali mocno kciuki!

Co planujecie w przyszłym sezonie? Czy są imprezy, które koniecznie musicie zaliczyć?

A.A.: Mistrzostwa Polski i Mistrzostwa Świata w SuperEnduro, pojedyncze rundy polskiego cross country i oczywiście RedBull 111 Megawatt!

E.S: Na przyszły sezon planuje przede wszystkim nauczyć się jak najwięcej i przejeździć go bez kontuzji. Planuje start w motocrossie i RedBull 111 Megawatt, oczywiście poza tym nie odpuszczę SuperEnduro zarówno Pucharu Polski jak i Mistrzostw Świata. Jeśli starczy sił i będzie klasa kobiet to również okręgowe mistrzostwa cross country

Na koniec: jeżeli nie offroad motocyklowy, to jaki inny sport byście wybrali?

A.A.: Lubię grać w koszykówkę i chciałbym też kiedyś spróbować sztuk walki, ale moje serce należy do siłowni i muszę się przyznać, że jeżeli nie ścigałbym się na motocyklu to chciałbym być kulturystą.

E.S.: Jeżeli nie dwa kółka to cztery!

Przeczytaj więcej o akcji Castrol #BeThe1.

Foto: archiwum zawodników

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
Komentarze 3
Pokaż wszystkie komentarze
Autor:Czesiek 18/12/2015 13:05

No i fajnie.

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG

Jaki olej do motocykla polecasz najbardziej?

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
  • 89 00
    Oxford-Dormex-Indoor-Motorcycle-Cover.jpg
    Oxford Dormex (rozmiar L) -Pokrowiec na motocykl pod dachem
    kup teraz
  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
NAS Analytics TAG
na górę