EICMA: Nowo¶ci BMW 2018
W tym roku cała uwaga gości na stoisku niemieckiego giganta skupiała się głównie na nowej generacji bestsellerów z segmentu średnich turystycznych enduro. Nowe F750GS i F850GS naprawde mogą się podobać! Dodatkowo zobaczyliśmy średni skuter C400X oraz luksusowy liniowiec K1600 Grand america.
F750GS/F850GS
Firma BMW Motorrad przez dziesięć ostatnich lat konsekwentnie odświeżała dwa modele z segmentu średnich enduro - F700GS i F800GS, które znakomicie radziły sobie na rynku. Teraz przyszedł czas na nowe rozdanie - motocykle zbudowane całkowicie od podstaw. Zaprezentowane dziś F750GS oraz F850GS to przede wszystkim nowa rama i nowy silnik, wspólny dla obu modeli rzędowy twin o pojemności 853 cm3 i mocy 77 KM (dla F750GS) lub 95 KM (dla F850GS). Posiada on wał korbowy z 90-stopniowym przesunięciem czopów korbowodowych i 270-stopniowy odstęp zapłonu, a także dwa wałki wyrównoważające. Moc przenoszona jest poprzez wspomagane sprzęgło antyhoppingowe na 6-biegową skrzynię z napędem wtórnym, który powędrował na lewą stronę motocykla.
Silnik sterowany jest elektronicznie poprzez dwie mapy zapłonu: Road lub Rain. Opcjonalnie można zainstalować dodatkowe tryby Pro: Dynamic, Enduro oraz Enduro Pro (ostatni tylko w F850GS). Pakiet elektroniczny dopełniony jest przez układ ABS i kontrolujący stabilność system ASC. Opcje dodatkowe to dynamiczna kontrola trakcji DTC oraz działający w zakrętach system ABS Pro.
Nowe średnie GS-y mają jeszcze lepiej odnajdywać się w swoim podstawowym zastosowaniu - turystyce motocyklowej. Poprawiono i wzmocniono zawieszenie, które musi łączyć ogień z wodą - zapewniać komfortową podróż we dwoje po asfalcie, a jednocześnie doskonale radzić sobie w trakcie terenowych wypadów. Zwiększono również stopień ochrony przed wiatrem. Sporo zmieniło się także stylistycznie - nowe motocykle sprawiają wrażenie bardziej agresywnych, ale także spójnych, m.in dzięki nowym reflektorom LED wyposazonym w światła do jazdy dziennej. Pojawią się oczywiście nowe wzory malowania, w tym wersja rajdowa, przeznaczona wyłącznie dla F850GS.
BMW jak zwykle przewidziało bardzo bogaty pakiet wyposażenia dodatkowego, w którym znajdziemy m.in. kolorowy wyświetlacz TFT z funkcją Connectivity czy automatyczny system powiadamiania o niebezpieczeństwie eCall.
C400X
O wejściu BMW w segment średnich skuterów mówiło się już od jakiegoś czasu. Finalny produkt jest sporą niespodzianką, głównie ze względu na stylistykę. Nowy C400X śmiało nawiązuje do całej gamy turystycznych enduro GS, oferując przy tym doskonałą ochronę przed warunkami atmosferycznymi. Napędzany jest singlem o pojemności 350 cm3 i mocy 34 KM. Automatyczna skrzynia biegów to dobrze znany układ CVT. Skuter wyposażono również w system kontroli stabilności ASC. Nowoczesne akcenty to oświetlenie LED oraz opcjonalny kolorowy wyświetlacz z funkcją Connectivity, pozwalający na łatwe odbieranie połączeń telefonicznych, słuchanie muzyki lub korzystanie z nawigacji. Przestrzeń bagażowa do dwa schowki pod kierownicą oraz sprytny, elastyczny kufer Flexcase pod siodłem.
K1600 Grand America
Luksusowy motocykl turystyczny to rozwinięcie koncepcji baggera K1600B, w którym postanowiono na eleganckie, łagodne linie. Tym razem jest to wersja z kufrem centralnym, w której udało się jednak zachować charakterystyczną linię przypominającą kroplę, opadającą od górnego krańca szyby po końcówki wydechów. Topcase, oprócz wygodnego oparcia dla pasażera, wyposażony jest również w szerokie światło stop. Dla modelu K1600 Grand America przewidziano opcjonalne, dwukolorowe malowanie, które łączy głęboką czerń z intensywnym złotym kolorem. W tym motocyklu zdecydowanie postawiono na komfort - pozycja kierowcy jest maksymalnie zrelaksowana i pozwala na ogromne przebiegi bez zmęczenia. Silnik to dokładnie ta sama, 6-cylindrowa jednostka, co w pozostałych wersjach K1600. Ma ona aż 160 KM mocy, jednak ze względu na masywny tył i charakter podróży tym motocyklem, elektronicznie ograniczono prędkość maksymalną do 162 km/h.
Komentarze 4
Poka¿ wszystkie komentarzeBrak regulowanego zawieszenia z przodu? Zje.... na maksa !!!
OdpowiedzZ tym badziewnym LCD to pojechali po bandzie na maxa. Gdzie w takim motocyklu taki gad¿et, to nie jest samochód. Mo¿e jeszcze jest w tym mp3, wifi, navi i tv... Sorry, ale wyglada to jak z odpustu :/
Odpowiedz850GS jest na co oko zawiesiæ koniecznie jazda probna:) Co do 1200GS niedawno zosta³a wprowadzony lifting samego wygl±du jak i skrzyni biegów
OdpowiedzA gdzie jakie¶ zmiany w R1200GS??? Mówi³o siê o modyfikacji silnika a tutaj cisza. Jestem zawiedziony...
OdpowiedzWyrzucili ³adne zegary, na rzecz taniego lcd za 2 dolce. Dramat.
Odpowiedz