EICMA: Scout FTR1200 i inne nowo¶ci Indiana na 2018
Tegoroczne stoisko Indiana na targach EICMA jest pełne pomysłów na wzbogacenie oferty o motocykle ze sportowym charakterem. Naszą uwagę zwrócił przede wszystkim koncepcyjny Scout FTR1200, niemal żywcem wyjęty ze świata wyścigów Flat Track.
Indian od długiego czasu rządzi w świecie amerykańskich wyścigów Flat Track. W minionym sezonie jego fabryczna ekipa Wrecking Crew wygrała 14 wyścigów, zajęła 37 z 53 możliwych miejsc na podium, a jej kierowca Jared Mess zdobył tytuł mistrzowski. Indian został przy tym zwycięzcą klasyfikacji konstruktorów. Podstawową maszyną teamu jest wyczynowy FTR750.
Był on główną inspiracją do stworzenia ulicznej wersji Scouta FTR1200, wyposażonej tym razem w silnik V-twin o pojemności 1133 cm3. Dziarsko wystylizowana maszyna została pokazana w Mediolanie jako koncept, ale mamy nadzieję, że szybko trafi do produkcji. Obecnie przechodzi proces homologacyjny, który pozwoli jej właścicielom na uliczne szaleństwo. Prezentowana maszyna składa się z komponentów najwyższej jakości, posiada m.in. karbonową obudowę, zawieszenie Ohlins i hamulce Brembo. Mamy nadzieję, że jak najwięcej z tego zostanie w wersji produkcyjnej.
Oprócz obleganego Scouta FTR1200 Indian pokazał całą gamę motocykli, które będą obecne w jego salonach w 2018 roku. Są to m.in. Scout Bobber, Roadmaster Elite z pełnym zestawem luksusowych gadżetów do podróży we dwoje, czy zatopione w czarnym lakierze Springfield Dark Horse oraz Chief Dark Horse (test tego ostatniego zobaczycie na naszym kanale Youtube).
Jest jeszcze jedna dobra informacja. Wszystkie motocykle Indiana wyposażone w potężny silnik Thunderstroke 111 będa teraz miały 15 KM mocy więcej. Jest to przyjemny skutek uboczny dostosowania tych jednostek do normy emisji spalin Euro 4, która wymusiła na inżynierach usprawnienie całej konstrukcji. Z drugiej strony, nowe przepisy ograniczyły możliwość stosowania akcesoryjnych dodatków wpływających na parametry silnika, więc teraz jest ostatni moment na ich zainstalowanie w nowych motocyklach.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze