Ducati Multistrada V4 2020: 170 KM i oszczędność paliwa na równi z osiągami?
Najnowsze przecieki prasowe, dotyczące nowego Ducati Multistrady V4 mówią wprost: moc jest oddawana płynnie i na każde żądanie, ale zużycie paliwa było porównywalnym priorytetem!
Najnowsza Multistrada V4 ma dysponować 170 KM, co jest wartością przynajmniej 10 KM mniejszą, niż się spodziewaliśmy. Mimo to, koncepcyjnie pokrywa się z deklaracją fabryki, że Multistrada V4 nie będzie bestią o mocy 200 KM. Zamiast tego, włoska firma poinformowała, że zużycie paliwa i osiągi "na każde żądanie" były priorytetami w czasie strojenia silnika z myślą o motocyklu segmentu ADV.
Pierwszą ważną informacją jest fakt, że V4 jest lżejszym silnikiem, od poprzedniego, L-Twina. Przy okazji wydłużono skok cylindrów, co ma poprawić przebieg momentu obrotowego w niskim i średnim zakresie. W efekcie, pojemność wzrośnie do 1158 cm3. Zwiastuny sugerują dobrą trakcję na szutrze, zatem spodziewamy się podobnych terenowych właściwości jak u poprzednika.
W zamyśle Multistrada V4 ma być następcą dwucylindrowej Multistrady a nie jej bardziej drogowym wcieleniem. Motocykl wyposażono w wahacz dwustronny i 19 calowe przednie koło.
Konstrukcja Ducati Multistrady V4 umożliwia wyłączenie dwóch z cylindrów w momencie słabej przyczepności podczas ruszania. Zwiększa się wówczas pulsacja, co przekłada się na lepszą trakcję układu napędowego. Przypuszczamy także, że przy spokojnej jeździe motocykl będzie pracował na mniejszej niż cztery, liczbie cylindrów, co ma zmniejszyć zużycie paliwa.
V4 ma będzie pierwszym motocyklem wyposażonym w adaptacyjny tempomat oraz umożliwiającym odłączenie w pewnych przypadkach dwóch cylindrów. Oficjalny debiut planowany jest na 15 października!
Więcej informacji o motocyklach Ducati znajdziesz na stronie www.ducatipolska.pl
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze