tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Ducati DesertX. Zdjêcia, opis, dane techniczne. Prapremiera w Moto Mio Kraków
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Ducati DesertX. Zdjêcia, opis, dane techniczne. Prapremiera w Moto Mio Kraków

Autor: Igor Przybylski 2022.03.21, 12:50 Drukuj

ALERT RCB: Uwaga! W dniach 18, 19 i 21 marca w Krakowie prognozowane silne pustynne burze. Odpowiedzialny za zaistniałą sytuację jest najnowszy motocykl od marki Ducati, model - DesertX. Od 18 do 21 marca możecie go zobaczyć z bliska, przedpremierowo, w krakowskim salonie Ducati - centrum motocyklowym Moto Mio na ul. Zakopiańskiej 171 A.

Poniższy opis jest oparty na informacji z oficjalnej strony Ducati Polska.

NAS Analytics TAG

Projekt DesertX narodził się w 2019 roku, kiedy Ducati zaprezentowało koncept modelu, wywołując tym samym mnóstwo pozytywnych reakcji wśród motocyklistów z całego świata. To ciepłe przyjęcie dało producentowi z Bolonii decydujący impuls do przekształcenia konceptu w funkcjonalny i skuteczny motocykl, dedykowany wszystkim fanom bezkresnych podróży motocyklowych. DesertX stanowi współczesną interpretację linii motocykli Enduro z lat 80-tych, stworzoną przez Ducati Centro Stile.

Silnik:

Sercem nowego modelu DesertX jest chłodzony cieczą silnik Testastretta 11° o pojemności 937 cm3, z rozrządem desmodromicznym. Jednostka charakteryzująca się niezawodnością i spełniająca normę Euro 5 dostarcza 110 KM przy 9250 obr./min i maksymalny moment obrotowy 92 Nm przy 6500 obr./min. Silnik otrzymał wszystkie usprawnienia, które pojawiły się już w modelach Monster i Multistrada V2, w tym lekkie i kompaktowe 8-tarczowe sprzęgło.

Układ napędowy został specjalnie zoptymalizowany tak, aby zapewnić najlepsze osiągi w jeździe offroadowej. Skrzynia biegów ma dedykowane przełożenia, które zostały skrócone. Zwłaszcza pierwszy i drugi bieg są znacznie krótsze, aby ułatwić jazdę z niewielkimi prędkościami w trudnym terenie. Szósty bieg jest z kolei odpowiednio długi, aby ułatwić prowadzenie na autostradzie przy zachowaniu niskich prędkości obrotowych silnika. Przekłada się to na ograniczone zużycie paliwa i wyższy poziom komfortu.

Na szczególne wyróżnienie zasługują najnowocześniejsze systemy elektroniczne, które oferują znakomitą wydajność i bezpieczeństwo. Nowy DesertX jest wyposażony w 6 trybów jazdy (Enduro, Rally, Sport, Touring, Urban i Wet) pracujących w połączeniu z 4 trybami mocy (Full, High, Medium i Low), które istotnie zmieniają responsywność silnika Testastretta.

Tryb jazdy Enduro pozwala pokonywać najbardziej wymagające odcinki i jest bardzo precyzyjny dzięki zmniejszonej mocy. Z kolei tryb jazdy Rally, z pełną mocą silnika i zredukowaną kontrolą elektroniczną, jest przeznaczony dla doświadczonych motocyklistów, którzy chcą w pełni wykorzystać możliwości terenowe Ducati DesertX.

Podwozie:

Układ podwozia nowego Ducati DesertX to nowa rama kratownicowa wykonana ze stali, oraz zawieszenie o długim skoku z dedykowanymi ustawieniami, aby zapewnić efektywne działanie nawet w najbardziej wymagających warunkach. Optymalizacja wszystkich komponentów doprowadziła do powstania wydajnego motocykla, którego masa na sucho wynosi 202 kg. DesertX jest intuicyjny i zapewnia precyzję prowadzenia na każdej nawierzchni, dzięki imponującej zdolności do pochłaniania nierówności.

Przednie zawieszenie DesertX składa się z widelca upside-down Kayaba o średnicy 46 mm i skoku 230 mm. Z tyłu z kolei, zastosowano monoshock Kayaba. Oba elementy są regulowane w zakresie kompresji, odbicia i napięcia wstępnego. Amortyzator z tyłu połączony jest z aluminiowym wahaczem i pozwala na skok tylnego koła wynoszący 220 mm. Ponadto, nowy DesertX ma duży prześwit wynoszący 250 mm, co sprawia, że świetnie nadaje się do ekstremalnych przygód offroadowych.

Warto zauważyć, że w nowym DesertX zastosowano opony o niespotykanym dotąd w Ducati rozmiarze: 21" z przodu i 18" z tyłu. Standardowe opony bezdętkowe Pirelli Scorpion Rally STR stanowią idealny wybór do wszechstronnego użytkowania motocykla, a także poprawiają bezpieczeństwo i pozwalają na łatwiejszą naprawę w razie ich przebicia podczas jazdy offroadowej. DesertX jest również homologowany do montażu opon terenowych i szosowych.

Podobnie jak w pozostałych motocyklach Ducati układ hamulcowy wyposażony jest w ABS działający na zakrętach. Z przodu zastosowano monoblokowe, radialne zaciski Brembo M50 z czterema tłoczkami i podwójną tarczę o średnicy 320 mm, a z tyłu dwutłoczkowy zacisk Brembo wraz z tarczą o średnicy 265 mm. Ustawienie siły hamowania zostało opracowane tak, aby oferować doskonałą modulację podczas jazdy w terenie i na śliskich nawierzchniach, ale także w ruchu drogowym.

Ergonomia nowego DesertX została opracowana podczas długich i wymagających sesji testowych w terenie i na asfalcie. Ustawienie siedzisko-podnóżek-kierownica oferuje komfort podczas jazdy szosowej, a także jest niezwykle wydajne podczas jazdy na stojąco. Kanapa ma wysokość 875 mm (można obniżyć ją akcesoryjnym siedziskiem) i dzięki dobremu wyprofilowaniu gwarantuje pewny kontakt z podłożem.

Technologia:

Każdy tryb jazdy (Enduro, Rally, Sport, Touring, Urabn i Wet) może zostać dowolnie skonfigurowany, tak aby zapewnić interwencję poszczególnych systemów elektronicznych opartych na inercyjnej platformie Bosch IMU na różnych poziomach: Engine Brake Control (EBC), Ducati Traction Control (DTC), Ducati Wheelie Control (DWC), Ducati Quick Shift (DQS) Up & Down oraz Cornering ABS. W trybach jazdy dedykowanych do jazdy terenowej (Enduro i Rally), ABS można również całkowicie dezaktywować dedykowanym przyciskiem.

Kolorowy, 5-calowy wyświetlacz TFT o wysokiej rozdzielczości został zamontowany wertykalnie i ustawiony w taki sposób, aby zapewnić przejrzysty odczyt informacji również podczas jazdy na stojąco. Oprzyrządowanie jest predysponowane do zintegrowania opcjonalnego systemu multimedialnego Ducati, który umożliwia kierowcy podłączenie telefonu, aktywując w ten sposób nowe funkcje, takie jak muzyka, połączenia przychodzące i wychodzące, a także nawigacja, która wyświetla wskazówki zakręt po zakręcie.

Motocyklista ma możliwość wyboru pomiędzy dwoma trybami informacyjnymi wyświetlacza: Standard i Rally. Opcja Standard prezentuje wszystkie informacje drogowe: wyraźny obrotomierz i prędkościomierz, wskaźnik włączonego biegu i poziomu paliwa, a także inne przydatne informacje dotyczące podróży. Funkcja Trip Master jest elementem trybu Rally. Symuluje ona działanie metromierza stosowanego w motocyklach rajdowych i pozwala na korekcję wskazania licznika za pomocą przycisków.

Najwyższe cechy technologiczne posiada również system oświetleniowy. Podwójny przedni reflektor LED ze światłami do jazdy dziennej (DRL) został zaprojektowany w taki sposób, aby zapewnić doskonałą widoczność, co jest szczególnie ważne w przypadku motocykla zdolnego do jazdy w każdych warunkach. Tylne światło jest wyposażone w Ducati Brake Light, czyli specjalny system, który w przypadku nagłego hamowania automatycznie aktywuje miganie tylnego światła, aby ostrzec pojazdy jadące z tyłu.

Skupiając się na razie jedynie na opisie modelu DesertX, mogę pokusić się o opinię, że Ducati zbudowało motocykl gotowy na naprawdę trudne, terenowe, wręcz survivalowe warunki. Jestem osobą, która w życiu kieruje się raczej sercem aniżeli rozumem (Bozia nie dała), dlatego też motocykl musi wywoływać we mnie "jakieś" emocje, a także robić na mnie dobre, wizualne wrażenie. Mogąc zobaczyć dzisiaj motocykl z bliska stwierdzam, że prezentuje się świetnie. Pozycja do jazdy dla motocyklisty o moim wzroście (176 cm) jest bardzo komfortowa. Wszystko za sprawą nisko zamontowanej kanapy, a także zbiornika paliwa, którego budowa przynajmniej na pierwszy rzut oka może wydawać się dość pokraczna, jednak okazuje się on dość zgrabny, gdy przyjdzie nam wkomponować w jego okolice swoje kolana.

Czy Ducati DesertX okaże się sukcesem? Prawdziwym dromaderem wśród motocykli? Na to pytanie poznamy odpowiedź zapewne już w niedługim czasie gdy tylko pojawią się modele do jazd testowych.

Strona główna - Ducati Polska

Moto Mio Concept Store

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
01 Ducati DesertX Moto Mio Krakow Igor Przybylski
NAS Analytics TAG
02 Ducati DesertX Moto Mio Krakow
03 Ducati DesertX Moto Mio Krakow statyka
04 Ducati DesertX naped
05 Ducati DesertX silnik
06 Ducati DesertX tarcza przod
07 Ducati DesertX z bliska
08 Ducati DesertX w salonie
09 Ducati DesertX Moto Mio Krakow prezentacja
10 Ducati DesertX manekin
11 Ducati DesertX przodem
12 Ducati DesertX lampa
13 Ducati DesertX reflektor
14 Ducati DesertX kokpit
... wiêcej zdjêæ »
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górê