Ducati podsumowuje finansowo sprzeda¿ motocykli w 2021 r. Jest lepiej ni¿ przed pandemi±
Ducati już w styczniu chwaliło się wynikami sprzedaży, ale nie informowało, jakie to przyniosło zyski. Producent jest na doskonałej drodze do osiągnięcia przychodów w wysokości 1 mld euro.
W 2021 r. motocykle Ducati zostały wybrane przez 59 447 klientów, co dało wzrost o 24 proc. w porównaniu z rokiem 2020 i o 12 proc. w porównaniu z 2019, kiedy jeszcze nie było pandemii koronawirusa. Ta liczba przełożyła się na przychody w wysokości 878 mln euro. To o 30 proc. więcej niż w 2020 r. (676 mln euro) i 23 proc. więcej niż w 2019 r. (716 mln euro). Zysk operacyjny sięgnął 61 mln euro - to wzrost o 154 proc. w porównaniu z rokiem 2020 i 18 proc. w porównaniu z 2019. Marża operacyjna wróciła na poziom 7 proc.
Producent z jednej strony przyznaje, że są trudności z dostawami i dostępem do części, ale jak widać doskonale udaje mu się z tym walczyć. Ducati ma mocne wsparcie w postaci grupy Volkswagen, do której należy. Włosi starają się także inwestować głównie z własnych środków w rozwój technologii, procesów produkcyjnych i produktów. W 2021 r. pojawiły się 84 nowe salony na całym świecie, a liczba pracowników przekroczyła 1900 osób.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze