Ducati DesertX Rally - ekstremalna przygoda we w³oskim wydaniu. Niewielkie zmiany robi± ogromn± ró¿nicê
W kolejnym odcinku Ducati World Premiere zaprezentowano nowy wariant modelu DesertX. Wersja Rally zadowoli nawet najbardziej wymagających podróżników, a Antoine Meo wygrał na prototypie wyścig Iron Road Prolog na Erzbergrodeo 2023. Ducati wprowadziło wiele zmian, które mają ułatwić jazdę w ekstremalnych warunkach.
Pierwsze informacje o tym, że Ducati zaprezentuje model DesertX Rally, pojawiły się w lipcu dzięki dokumentom homologacyjnym California Air Resources Board. Wtedy jednak nikt nie przypuszczał, że sprawy zajdą aż tak daleko, bo już samo wyposażenie i zmiany konstrukcyjne pokazują, że Ducati DesertX Rally to nie są ćwiczenia, a konkurencja ma się czego obawiać.
Zmiany konstrukcyjne obejmują zastosowanie nowego zawieszenia o większym skoku. Producent chwali się, że tylny amortyzator z większym tłokiem wywodzi się z motocrossu, co oczywiście dodaje pikanterii oczekiwaniom na motocykle crossowe z Bolonii. Skok zawieszenia zwiększył się do 250 mm z przodu i 240 mm z tyłu. Aluminiowy wahacz ma inny punkt mocowania. Wreszcie jest też regulowany amortyzator skrętu Öhlins. Prześwit wynosi 280 mm - to o 30 mm więcej niż w DesertX. Widelec posiada specjalne rozwiązanie polegające na zwiększeniu ciśnienia wewnątrz wkładów, co gwarantuje równą pracę układu. Do tego wszystkiego dodano obręcze Takasago Excel, które ubrano w opony Pirelli Scorpion Rally STR. Można też zamówić motocykl z oponami Scorpion Rally lub Scorpion Trail II.
Z zewnątrz motocykl wyróżnia się nowym malowaniem, osłoną miski olejowej z kutego włókna węglowego oraz dźwigniami zmiany biegów i tylnego hamulca wykonanymi z litego aluminium. Zamontowano też wysoki przedni błotnik. W katalogu akcesoriów dostępne są m.in. dodatkowy zbiornik paliwa o pojemności 8 l, kufry o łącznej pojemności prawie 120 l, a także dodatkowe reflektory LED, podgrzewane manetki i stalowe gmole.
Silnik pozostawiono bez zmian i jest to Ducati Testastretta 11° o pojemności 937 cm3. Maksymalna moc wynosi 110 KM, a maksymalny moment obrotowy - 92 Nm. Ten drugi parametr można poprawić o 7 proc. montując homologowany wydech Termignoni. Silnik zoptymalizowano pod kątem jazdy terenowej. Zmieniono przełożenia i na nowo skalibrowano elektronikę.
Skoro o tym mowa, to w DesertX Rally jest 6 trybów jazdy (Sport, Touring, Urban, Wet, Enduri, Rally) oraz systemy wspomagające kierowcę, takie jak Cornering ABS, Ducati Traction Control i Ducati Wheelie Control. Wszystkie informacje są pokazywane na wyświetlaczu o przekątnej 5 cali, do którego można podłączyć system multimedialny Ducati z nawigacją Turn by Turn.
Motocykl pojawi się w polskich salonach w styczniu 2024 roku, ale chętni już mogą składać zamówienia. Dla posiadaczy prawa jazdy kat. A2 dostępna jest wersja 35 kW. Producent przewidział też odzież w barwach nowego Ducati DesertX.
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarzenapiszcie jeszcze, ¿e te niewielkie zmiany podnosz± cene o 33% :)
OdpowiedzDok³adnie. 100 000 pln za motocykl o pojemno¶ci 900cc. To jest ob³êd.
Odpowiedz