Całkiem nowy motocykl Kawasaki. Producent patentuje niezwykłe rozwiązanie
Kawasaki złożyło dokumenty patentowe na przedziwne rozwiązanie, które wskazuje na prace nad całkiem nową konstrukcją. Detale sugerują, że może chodzić o zaprezentowany w 2013 roku Concept J.
Concept J, pokazany podczas Tokio Motor Show w 2013 roku, był rewolucyjnym pomysłem na jednoślad zdolny dostosować się do formy podróżowania. W zależności od tego czy jedziesz po mieście, autostradzie czy po krętych górskich trasach, Concept J zmieniał swoją geometrię dla optymalnego dopasowania do aktualnych potrzeb? Brzmi kosmicznie? Owszem, sam rzut oka na tamten jednoślad nie pozostawiał wątpliwości, że to konstrukcja czysto teoretyczna.
A jednak jest coś, co wskazuje, że tamten pomysł sprzed pięciu lat nie poszedł w zapomnienie. Kawasaki złożyło dokumenty patentowe na nietypowe rozwiązanie, będące połączeniem pchanego wahacza i czegoś, co w BMW nazywają Telelever - zawieszenia, w którym kierownica nie ma bezpośredniego połączenia z przednim kołem - zamiast tego zastosowany jest rodzaj dźwigni.
Lakoniczny opis dokumentów patentowych zawiera informację, że rozwiązanie przeznaczone jest do motocykla, ale tego akurat łatwo się domyślić patrząc na szkice. Dziennikarze portalu Morebikes sugerują, że patrzymy na kolejny etap prac nad konceptem J, co może być prawdą - specyficzne osadzenie przedniego koła jest trochę podobne do tego, które widać na wizualizacjach Concept J.
Ale może chodzić tez o co innego - odkąd mordercze normy spalin zmusiły Akashi do wycofania GTR1400, w ofercie producenta brakuje dużego turystyka. Owszem, mamy wersję H2SX, ale to raczej hiperturystyk, następca ZZR1400 i sprzęt przeznaczony do wysokich prędkości, a nie wygodny tapczan. Może zatem szkice wskazują na prace nad motocyklem, który zajmie miejsce GTR-a?
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarzeE tam brakuje dużego turystyka. A litrowy Versys, to pies?
Odpowiedz