CB1100 Retro Adventure. Honda sk³ada ho³d pierwszym podró¿nym enduro
Honda pracuje nad nowym modelem adventure, utrzymanym w stylistyce retro. Producent złożył właśnie dokumenty patentowe, które ujawniają najważniejsze fakty dotyczące przyszłego motocykla.
Za protoplastę dzisiejszych motocykli enduro, czy szerzej opisując adventure, uważa się model BMW R80 G/S z 1980 roku. Charakterystyczna stylistyka do dziś jest kanonem urody, czego najlepszym przykładem jest nawiązanie przez BMW do tamtych kształtów w modelu R nineT Urban Scrambler.
Designerzy Hondy mają chyba świadomość pojawienia się nowej niszy retro adventure. Jak wynika z dokumentów patentowych, prace nad takim właśnie motocyklem trwają. Stylistyka utrzymana jest w duchu lat 80., z charakterystycznymi gumowymi osłonami zawieszenia, przednim błotnikiem i nieśmiertelnym paskiem na siedzeniu.
Konstrukcja nowego motocykla oparta zostanie o aktualny model CB1100, z którym będzie współdzielić silnik i ramę. Retro adventure otrzyma jednak wiele nowych elementów. Pierwszym z nich będzie zawieszenie - z przodu klasyczne, o długim skoku, osłonięte gumowymi manszetami. Z tyłu - co zaskakujące - wykorzystany zostanie monowahacz. Rozwiązanie to nie jest typowe dla stylistyki retro, jednak korzystnie wpływa na wygląd, co może być wskazówką dotyczącą tego modelu.
W przedniej części, nad podwójnym reflektorem nawiązującym do modelu XTZ750 znajdzie się rurowy bagażnik. Ciekawym rozwiązaniem będzie pojedynczy, asymetryczny zintegrowany wskaźnik. Jako rasowa wyprawówka, nowy model otrzyma zbiornik o dużej pojemności, zapewne około 24 l, pokaźne gmole oraz tylny stelaż do mocowania bagażu.
Komentarze 4
Poka¿ wszystkie komentarzeJeszcze jedno, Autor sie pomylil z KTZ 750 bo oczywiscie ze to nie jest Honda tylko Yamaha, mial na mysli XLV 750 R, jak juz w komentarzach zostalo wspomniane. Ten caly artykul jest malo ...
OdpowiedzSorry, ale to co na fotce jest zaprezentowane, to jest Bulldog Concept 400ccm i jak sie nie myle z roku 2015. Wlasnie tak wyglada ten Bulldog Concept: ...
OdpowiedzMa³e sprostowanie poproszê Xtz 750 to Yamaha Super Tenere a nie Honda, mo¿e chodzi³o wam o model Xl?
OdpowiedzXTZ 750 byla inspirowana wspolczesnymi jej dakarowkami, natomiast orurowane gole reflektory to stylistyka zaczerpnieta z amerykanskiego rajdu Baja. O ile uwielbiam wyglad CB 1100 EX i uwazam ja za...
OdpowiedzCzystej wody idiotyzmem sa twoje Januszowe wynurzenia/m±dro¶ci,¿yjemy w idiotycznych czasach? nie sadze,mo¿e sam jeste¶ idiota? wiec odnosisz takie subiektywne wra¿enie.. "ale ja wolalbym zeby Honda raczej odkurzyla i przestylizowala inny model z wlasnego portfolio: XLV 750 R- sensowniej, uczciwiej i bardziej utylitarnie (V2+kardan)." Honda ma juz taki model nazywa sie crf1000l africa twin,nie zastosowano silnika V, bo prze¶wit nie by³ by zadowalaj±cy.
OdpowiedzOd kiedy nowa Africa ma kardan i stylizacje retro? Czterocylindrowa rzedowka jako "terenowka"? W czasach, kiedy motocykle projektowali inzynierowie, a nie marketoidzi, nikt na takie pomysly nie wpadal. A co do mojej januszowatosci, to nie ja sie tu zachlystuje i pluje na innych, w dodatku nie rozumiejac, o czym mowa.
OdpowiedzPlujesz ch³opcze na innych ,wiec daruj sobie moralistyczne gatki szmatki.Twoja Januszowa "logika" niewiele soba intelektualnie reprezentuje,wiec nie musze e jej "rozumieæ"
Odpowiedz"Chlopca" to sobie w dowodzie osobistym poszukaj, a rozumiec faktycznie zbyt wiele nie musisz. Nie ma obowiazku.
Odpowiedz