Bimota DB8 2010 - tańsza i dwuosobowa
Nowa Bimota DB8 została ostatnio zaprezentowana na targach Motor Bike Expo, obywających się we włoskiej Weronie. Jak określił producent - „supersport z pasażerem" jest kolejnym projektem wyposażonym w silnik z Ducati. Tym razem jednak, wrażeń dostarczała będzie jednostka Ducati 1198 Testastretta Evoluzione. Co ciekawe, najnowsza Bimota zmieści również pasażera! Oczywiście nie można oczekiwać, że w drugiej klasie znajdziemy wygodną kanapę.
W porównaniu do poprzedniego modelu DB7, który określany był jako nowoczesne dzieło sztuki, DB8 będzie nieco uboższa. Zamiast karbonowych owiewek znajdą się plastikowe, miejsce tytanowego wydechu zajmie stalowy, a rama w całości zostanie wykonana tylko z aluminium. Mimo tego, można być pewnym, że DB8 będzie zwracała na siebie uwagę. Zawieszenie to tak samo, jak w DB7, produkt marki Marzocchi z przodu i Extreme Tech z tyłu, teraz jednak będą to delikatnie gorsze, ale wciąż w pełni regulowane modele. Zastosowanie podzespołów nie tak wyrafinowanych, jak w poprzednim modelu, idzie w parze z niższą ceną. Za nową Bimotę DB7 na rynku angielskim trzeba zapłacić ponad 105 000 złotych, natomiast za jej młodszą siostrę „tylko" około 93 000 pln.
Bimotę DB8 napędzała będzie wspomniana już wyżej jednostka z Ducati 1198, a emocje zapewnione zostaną dzięki 168 KM i 131 Nm. Zawieszenie dostosowane jest dla dwóch osób, ale producent zapowiedział już, że tylne siedzenie zastąpić będzie można nakładką.
Dane techniczne
Bimota DB8 | |
Silnik | |
Typ | Ducati 1198 Testastretta Evoluzione |
Pojemność | 1198.4 cc |
Kompresja | 12.7±0,5:1 |
Zawory na cylinder | 4 |
Średnica x skok tłoka | 106.0 mm x 67,9 mm |
Max. obroty silnika | 10,700 obr/min |
Moc | 168 KM / 9750 obr/min |
Moment obrotowy | 131,4 Nm / 8000 obr/min |
Układ wydechowy | 2-w-1 ze stali nierdzewnej |
Smarowanie | mokra miska |
Sprzęgło | wielotarczowe mokre |
Podwozie | |
Rozstaw kół | 1435 mm |
Kąt nachylenia główki ramy | 25° |
Wysokość siedzenia | 800mm |
Wysokość nóżek | 400mm |
Wysokość kierownicy | 860mm |
Długość | 2180mm |
Szerokość | 700mm |
Wysokość | 1115mm |
Prześwit | 135mm |
Przednie zawieszenie | Marzocchi widelec USD DLC z pełną regulacją |
Tylne zawieszenie | Extreme Tech Monoshock z pełną regulacją |
Przedni hamulec | Podwójne 320mm pływające tarcze Brembo, 4-tłoczkowe, radialne zaciski Brembo |
Tylny hamulec | 220 mm pływająca tarcza, 2-tłoczkowe zaciski Brembo |
Przednie koło | 3.5x17.0 kute aluminiowe felgi / 120/70 ZR 17 Dunlop Sportmax GP Racer |
Tylne koło | 6.0x17.0 kute aluminiowe felgi / 190/55 ZR 17 Dunlop Sportmax GP Racer |
Zbiornik paliwa | 16 litrów (4 litry rezerwy) |
Waga całkowita | 178 kg |
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarzejest piękna O_O
Odpowiedz