Tych maszyn oczekiwaliśmy w Kolonii na INTERMOCIE, doczekaliśmy się w Mediolanie. Oto dwa nowe włoskie Superbiki. Motocykle zostaną wyposażone w silniki Testastretta Evoluzione o pojemności 1198 cm3, generujące 170 KM przy 9 750 obr/min. Jest to najlżejsza wyprodukowana przez Ducati jednostka. Pomimo swojej większej pojemności waży trzy kilogramy mniej niż silnik 1098. Masa motocykl na sucho wynosi 171 kg. Wersja 1198S w standardowym wyposażeniu otrzyma system kontroli trakcji, który używa tego samego softwaru, jaki wykorzystują maszyny Ducati startujące w MotoGP i WSB. System oferuje osiem różnych ustawień. W standardzie zobaczymy również system zbierania i analizowania danych (DDA - Ducati Data Analyser) dotyczących otwarcia przepustnicy, szybkości motocykla, obrotów i temperatury silnika, przejechanego dystansu, ilości okrążeń i czasu ich pokonywania. Informacje mogą być zgrywane, za pomocą USB i przenoszone na komputer. W modelach 1198 i 848 system będzie dostępny jako wyposażenie opcjonalne.
Oba motocykle otrzymają jednostronny tylny wahacz. W modelu 1198 zobaczymy, oczywiście w pełni regulowane, zawieszenie marki Showa, natomiast 1198S otrzyma produkty marki Öhlins, w tym amortyzator skrętu. Hamulce to bardzo wydajne Brembo Monoblock wykonane w technologii wyścigowej. 1198 poruszać się będzie na dziesięcio szprychowych aluminiowych kołach, a 1198S na siedmio szprychowych replikach GP od Marchesini. Zgodnie z przewidywaniami motocykle są bardzo podobne do modelu 1098. 1198 będzie dostępny w kolorze czerwonym lub białym z czarną ramą i szarymi felgami, a 1198S w barwach czerwonej lub czarnej z brązową ramą oraz felgami. |
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze