To zdecydowanie najważniejszy motocykl pokazany przez BMW na tegorocznych targach. To zupełnie nowy etap w działalności BMW. Firma, która do tej pory odnosiła się do promocji przez sport raczej bez entuzjazmu, dziś pokazuje imponujący motocykl torowy i otwarcie deklaruje zamiar uczestnictwa w wyścigach WSB! W komentarzach do pierwszych zapowiedzi na temat tej maszyny pojawiły się oburzone głosy wskazujące na sportowe tradycje BMW. Jest w nich oczywiście wiele prawdy, ale teraz zaczynam mówić o poważnej, międzynarodowej rywalizacji w najbardziej prestiżowych klasach wyścigowych w których BMW było dotychczas nieobecne. Zaprezentowana maszyna jest ewidentnie nieukończona, jeśli chodzi o możliwość jej sprzedaży. Trudno dziś zatem spekulować na temat parametrów tej maszyny, jej ceny i dostępności. BMW S1000RR jest natomiast bardzo dobrze przygotowane do walki na torze. Jesteśmy bardzo ciekawi, jak nowa konstrukcja wypadnie w konfrontacji nie tylko z japońskimi superbikeami, ale także z nowymi konstrukcjami takimi, jak Aprilia RSV4 oraz KTM RC8. Niemcy nie rozpieścili dziennikarzy nadmiarem informacji na temat szczegółów budowy S1000RR, ani informacjami na temat jego osiągów. Możliwości są dwie – albo nie za bardzo jest się czym chwalić, co jest mało prawdopodobne, albo w co bardziej wierzymy, Bawarczycy planują prawdziwe wejście smoka na arenę Superbike. Pożyjemy zobaczymy, a póki co zapodamy jeszcze plotkę, że niemiecki superbike ma być w salonach oferowany w cenach porównywalnych z japońskimi „litrami”. Zapowiada się ciekawie!
Podstawowe dane: Model | BMW S1000RR | Silnik | 4T, 4 cylindrowy | Zasilanie | Wtrysk paliwa | Pojemność | 999 ccm | Moc | b.d. | Moment obrotowy | b.d. | Skrzynia | 6 biegowa | Masa sucha | b.d. | | |
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze