Niemiecki oponent Hayabusy przeszedł długo oczekiwaną modernizację. Obyło się przed rewolucyjnych zmian w podwoziu, o jakich było swego czasu głośno w branży. Nowa maszyna ważyć ma 228 kg, a do jej napędu wykorzystano nowy silnik o mocy 175 KM. Oczywiście mówienie o nowym silniku nie oznacza jego zupełnej zmiany, a raczej zaawansowaną modernizację. Mowa elektronika, usprawnione działanie praktycznie wszystkich mechanizmów i co najważniejsze – więcej momentu obrotowego przy niskich i średnich obrotach. Poprzednia wersja rozpieszczała jeśli chodzi o ergonomię, komfort i ochronę przed czynnikami atmosferycznymi. Skrajnym pesymizmem byłoby zakładanie, że ta nowa będzie tutaj gorsza od swojej poprzedniczki. Szczególnie wysoko BMW ustawiło poprzeczkę jeśli chodzi o zawieszenie oraz układ hamulcowy. Nowy model ma być jeszcze precyzyjniejszy i lepszy. K1300S oferować ma lepszy feedback dzięki zoptymalizowanej geometrii. Jak to zadziała w praktyce? Przekonamy się o tym już niedługo.
Podstawowe dane: Model | BMW K1300S | Silnik | 4T, 4 cylindrowy | Zasilanie | Wtrysk paliwa | Pojemność | 1293 ccm | Moc | 175 KM / 9250 obr.min | Moment obrotowy | 140 Nm / 8250 obr.min | Skrzynia | 6 biegowa | Masa do jazdy | 228 kg | | |
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze