Autostrady przyjazne dla motocyklistów. Brytyjscy inżynierowie zamierzają wziąć pod uwagę jednoślady
Brytyjska Federacja Motocyklistów (BMF) oraz National Highways przez sześć lat pracowały nad wytycznymi dla budowniczych autostrad. Wynikiem tej współpracy jest przewodnik dla inżynierów, który instruuje, jak budować drogi przyjazne i bezpieczne dla motocyklistów.
W kwietniu 2021 roku National Highways opublikowało przewodnik projektowania dróg dla motocyklistów, który zawiera dobre praktyki w zakresie budowania autostrad bezpiecznych dla niechronionych uczestników ruchu. Na jego podstawie wprowadzono także zmiany w wytycznych dotyczących budowania mostów. Jakie porady zostały zawarte w efekcie prac motocyklowej grupy roboczej?
Przede wszystkim rekomenduje się chociażby zdarcie starych oznaczeń przed namalowaniem nowych, używanie antypoślizgowej nawierzchni oraz nieużywanie "umeblowania" drogowego na zewnątrz zakrętów. Co ciekawe, są także wytyczne dotyczące drzew i ich odległości od drogi oraz rozmiaru. Wszystko skupia się wokół tego, że jeśli już dojdzie do wypadku, to ryzyko doznania ciężkich obrażeń lub zagrożenie życia powinno być jak najmniejsze.
Działania wpisują się w wizję "Zero Harm", która w dosłownym tłumaczeniu oznacza "zero szkód". Chodzi w niej o całkowite wyeliminowanie z brytyjskich dróg wypadków ze skutkiem śmiertelnym do 2040 roku. Jakie są statystyki? W wytycznych dla inżynierów podano dane za 2019 rok. Wtedy doszło do 668 zdarzeń z udziałem motocyklistów. Zginęło w nich 30 osób, a 305 zostało poważnie rannych.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze