AJP PR7 660 - turystyczne enduro w prawdziwy teren
PR7 660 to ciekawa alternatywa dla ultra-drogich, opartych o wyczynowe 450. “dakarówek".
AJP to mała portugalska manufaktura budująca motocykle offroadowe. Mimo, że marka jest mało znana, zwłaszcza na polskim rynku, to Portugalczycy zaprezentowali motocykl o którym warto wspomnieć. AJP PR7 660 to enduro nastawione na ciężką, terenową turystkę. W odróżnieniu od dużo bardziej szosowych motocykli w tej klasie (BMW G650GS Sertao czy Yamaha XTZ660Z Tenere), AJP poszło w stricte offroadowym kierunku. Nie jest to jednak motocykl wyczynowy.
Model PR7 660 wyposażony jest w sprawdzoną jednostkę napędową z wyżej wspominanej Tenere, silnik wielokrotnie bardzie wytrzymały niż jakkolwiek konstrukcja znane z motocykli crossowych czy hard enduro. AJP projektuje i produkuje swoje własne ramy, w tym przypadku jest to hybrydowa konstrukcja aluminiowo-stalowa. Co ważne, sprzęt dostał porządne zawieszenie Marzocchi z przodu, amortyzator Ohlinsa z tyłu, felgi Excel i odpowiedni układ hamulcowy - wszystko to, czego brakuje małej Tenere, żeby być prawdziwie offroadowym motocyklem. 17-nastolitrowy zbiornik paliwa powinien zapewnić odpowiedni zasięg, a moc bliska 50 KM to wystarczająco dużo by dobrze się bawić. Inżynierowie AJP zarzekają się, że motocykl nie będzie ważył więcej niż 155 kg, co byłoby świetnym rezultatem.
Póki co nie wiadomo na jakich rynkach dostępny będzie ten ciekawy jednoślad. Wiadomo, że oferowany będzie w drugiej połowie 2015 roku i że ma posiadać pełną homologację. PR7 660 to ciekawa alternatywa dla ultra-drogich, opartych o wyczynowe 450. "dakarówek" - zwłaszcza dla osób, które chcą podróżować w ciężkim terenie, niekoniecznie ścigać się w zawodach.
Komentarze 2
Poka¿ wszystkie komentarze155kg i serducho z mojej tereski to jest co¶ czego mi osobi¶cie brakuje w niej - ni¿sza masa. Te 206 kg do tego silnika to o jakie¶ 20-25% za du¿o
Odpowiedzwyglada jak replika dakarowki but it that is none of my business
Odpowiedz