CCM GP450 RS - funduro z Wielkiej Brytanii
To tydzień na egzotyki. Wczoraj pisaliśmy o AJP PR7, portugalskim enduro nastawionym na terenową turystykę. Dzisiaj przed wami brytyjski CCM GP450 RS, szosowa wersja modelu GP450 Adventure. CCM to nieduża brytyjska manufaktura, swego czasu wystawiając nawet zespół w Motocrossowych Mistrzostwach Świata. CCM odszedł jednak od motocykli wyczynowych na rzecz lekkich pojazdów turystycznych. Pierwszym z nich był model Adventure, teraz pojawiły się zdjęcia GP450 RS.
Obydwa modele GP450 posiadają jednostkę napędową z nieistniejącego już modelu BMW G 450 X. Silnik jednak nadal produkowany jest przez Kymco, z czego skorzystali Brytyjczycy. Moc została obniżona do 40 KM by uzyskać dłuższe interwały serwisowe (co 8000 km) i niższe spalanie. Według danych producenta CCM spala ok. 4L/100km, co daje teoretyczny zasięg na poziomie 500 km (zbiornik paliwa ma 20 L pojemności). GP waży zaledwie 125 kg na sucho i jest wstanie rozpędzić się do 145 km/h.
Czym różni się szosowa wersja RS? Posiada 17-calowe koła supermoto, przystosowane do jazdy szosowej zawieszenie marki WP i bajeranckie, anodowane elementy (półki, piasty). Sprzęt wygląda naprawdę bojowo!
Wszystko ma ręce i nogi, dopóki nie dojdziemy do ceny. Model RS ma kosztować blisko 9,500 funtów brytyjskich, czyli ponad 57,000 zł! Nawet obniżona cena Adventure (do 7,500 funtów, czyli ok. 46,000 zł) pozostawia wiele do życzenia. Za takie pieniądze można kupić markowy pojazd japoński lub niemiecki.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze