tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 eSCOR jest jak Cerber? Kierowcy pod lup± systemu
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

eSCOR jest jak Cerber? Kierowcy pod lup± systemu

Autor: Wojciech Grzesiak 2024.12.30, 11:05 Drukuj

System eSCOR, czyli Elektroniczny System Centralnej Oceny Ryzyka, funkcjonuje od kilkunastu miesięcy i pozostaje mało znanym narzędziem wśród kierowców. Ale jego znacznie będzie rosło.

Głównym celem eSCOR jest ocena potencjalnego ryzyka generowanego przez kierowców na podstawie danych z ostatnich pięciu lat. System gromadzi informacje dotyczące historii szkód, czasu posiadania polis OC, łącznego okresu ochrony dla wszystkich pojazdów, a także danych demograficznych, takich jak wiek i miejsce zamieszkania kierowcy. Na tej podstawie przyznawana jest ocena w skali od 1 do 5, która ma na celu ułatwienie wyliczania składek ubezpieczeniowych OC i AC.

NAS Analytics TAG

Jednym z istotnych parametrów uwzględnianych przez eSCOR są szkody zgłaszane z polisy Auto Casco. Nawet drobne zdarzenia, jak wymiana szyby czy naprawa koła, mogą wpłynąć na obniżenie oceny. To budzi wątpliwości, czy system ocenia kierowców w pełni sprawiedliwie, skoro niektóre zdarzenia są od nich całkowicie niezależne. Przykładowo, pojedyncze zgłoszenie szkody z AC, mimo bezszkodowej historii OC, może skutkować obniżeniem oceny z 5 na 4. Aby uzyskać najwyższą ocenę, konieczna jest długa i nienaganna historia ubezpieczeniowa, co wyklucza młodych kierowców lub tych z krótkim stażem za kierownicą.

Sprawdzenie swojej oceny w systemie eSCOR jest stosunkowo proste. Wystarczy zarejestrować się na stronie Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego (www.ufg.pl), zalogować się przez Profil Zaufany, a następnie złożyć wniosek o wygenerowanie raportu eSCOR w odpowiedniej zakładce portalu. Przed złożeniem wniosku warto upewnić się, że wszystkie dane w systemie są poprawne, co ma spore znaczenie dla końcowego wyniku.

System eSCOR został stworzony głównie z myślą o ubezpieczycielach, aby ułatwić im ocenę ryzyka i ustalanie składek. Mimo to jego wyniki nie są obligatoryjnie wykorzystywane przez towarzystwa ubezpieczeniowe, co oznacza, że nie muszą one uzależniać wysokości składek od oceny z raportu. Z drugiej strony kierowcy z wysokim wynikiem mogą wykorzystać ten argument w negocjacjach dotyczących kosztów polisy.

Choć system nie jest obowiązkowy dla ubezpieczycieli, może stanowić cenne narzędzie dla kierowców chcących zrozumieć, co wpływa na wysokość ich składek. Ale w przyszłości znaczenie eSCOR może rosnąć. Czy zmierzamy powoli w kierunku swego rodzaju "cenzurki" każdego kierowcy z zapisem jego przewinień i osiągnięć? To dość przerażająca wizja.   

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG
Tagi

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê