Zmiany w egzaminach na prawo jazdy już w lipcu?
Szykują się kolejne zmiany w egzaminach na prawo jazdy. Okazuje się, że od początku lipca 2014 roku wzrośnie liczba pytań egzaminacyjnych na prawo jazdy, co może okazać się kolejnym zawirowaniem dla zdających. Docelowo w całym kraju ma obowiązywać ujednolicona baza 3 tyś. pytań. Nie wiadomo jeszcze, czy będą one ujawnione kursantom.
Odkąd w styczniu 2013 roku wprowadzono nowe zestawy pytań w egzaminie teoretycznym na prawo jazdy, teoria stała się murem nie do przejścia dla wielu kursantów. Wcześniej zdanie egzaminu ułatwiał fakt, że pytania wcześniej były znane i można było się ich nauczyć na pamięć.
Do tej pory w Polsce obowiązują dwie bazy pytań opracowane przez Instytut Transportu Samochodowego oraz Polskę Wytwórnię Papierów Wartościowych, które wywołują sporo kontrowersji. Przede wszystkim pytania mają różne poziomy trudności, a ich wybór na egzaminie jest losowy. To powoduje, że w jednych ośrodkach egzaminacyjnych łatwiej jest uzyskać prawo jazdy, niż w innych.
Według portalu gazetaprawna.pl sytuacja ma się zmienić od 1 lipca. Do tego czasu obaj dostawcy pytań mają czas na skonstruowanie wspólnej bazy jednakowej dla wszystkich ośrodków egzaminacyjnych. Ponadto w Ministerstwie Infrastruktury ma powstać zespół, który będzie weryfikował pytania. Rozważana jest również propozycja odtajnienia całej bazy, co zdecydowanie ułatwiłoby kursantom naukę. Wśród najnowszych pomysłów pojawił się również taki, który znosi obowiązek uczęszczania na część teoretyczną kursu na prawo jazdy. Wtedy przepisów każdy mógłby uczyć się na własną rękę.
Komentarze 7
Pokaż wszystkie komentarzeZmiany zmianami - jednak mimo wszystko podstawy wiedzy trzeba ogarnąć! jestem w tej dobrej sytuacji, że trafiłem do fajnej szkoły na Bielanach Warszawskich, gdzie p. Krzysztof udostępnia wszystkim ...
OdpowiedzOdnośnie pomysłu, by teoria na kursie nie była obowiązkowa - z tego co się orientuje - owszem ta propozycja zmian przeszła i będzie obowiązywać od stycznia, ale.... jest jeden "smaczek". Aby móc ...
OdpowiedzMyślą że polepszy się na drogach ? Do EGZAMINÓW to powinni zachęcać przyszłych kierowców a nie odstraszać !!!! Egzamin powinien być łatwy a nie ładować kasę Państwu !!! to nie jest demokracja !!!...
OdpowiedzW USA egzamin na prawo jazdy jest taki sam od ponad 100 lat !!!- I JAKOŚ TAM ŻYJĄ !!!- A W POLSZY władza chce tylko okraść obywatela !!! Z PIENIĘDZY !!!- pamiętam jak mój brat zdawał na prawko ...
Odpowiedzpo 1 autor wogole nie przygotowal sie z tematu, bo jedna baza pytan w calym kraju - autorstwa pwpw - obowiazuje juz od dawna
Odpowiedz"teoria stała się murem nie do przejścia" ? To wynika z nieznajomości przepisów. Mam 16 lat, zdawałem niedawno na A1 i zdałem za pierwszym razem, mój kupel to samo. Wystarczy uważać na kursie i ...
OdpowiedzZgodzę się z Tobą, teoria jest banalnie łatwa. Pomijając fakt, że większość pytań jest taka sama lub bardzo podobna do tych ze starej bazy, to nawet te nowe można spokojnie na rozum zrobić. Wbrew pozorom czas na odpowiedź jest bardzo długi, więc wystarczy chwilę się zastanowić i odpowiedzieć. Dużo trudniej natomiast jest na egzaminie praktycznym w szczególności na placu na slalomie wolnym. Największym problemem jest chyba to, że robiąc ósemkę i przejeżdżając między bramkami mamy wspólny margines błędu, bo o ile rozumiem slalom szybki i wyminięcie przeszkody przy większej prędkości(jest to umiejętność, która rzeczywiście się przyda), o tyle manewrując przy małych prędkościach i tak większość kierowców dla pewności i stabilności będzie podpierało się nogami(zresztą wraz z doświadczeniem takie zachowanie zacznie zanikać). Warto również wspomnieć o zróżnicowaniu motocykli przez co nawet jak zdamy egzamin na gladiusie, to i tak nie będziemy pewni co do swych umiejętności siadając, np. na Intrudera albo na inny krążownik szos. Pozdrawiam motocyklistów LwG!
OdpowiedzZgodzę się z Tobą, teoria jest banalnie łatwa. Pomijając fakt, że większość pytań jest taka sama lub bardzo podobna do tych ze starej bazy, to nawet te nowe można spokojnie na rozum zrobić. Wbrew pozorom czas na odpowiedź jest bardzo długi, więc wystarczy chwilę się zastanowić i odpowiedzieć. Dużo trudniej natomiast jest na egzaminie praktycznym w szczególności na placu na slalomie wolnym. Największym problemem jest chyba to, że robiąc ósemkę i przejeżdżając między bramkami mamy wspólny margines błędu, bo o ile rozumiem slalom szybki i wyminięcie przeszkody przy większej prędkości(jest to umiejętność, która rzeczywiście się przyda), o tyle manewrując przy małych prędkościach i tak większość kierowców dla pewności i stabilności będzie podpierało się nogami(zresztą wraz z doświadczeniem takie zachowanie zacznie zanikać). Warto również wspomnieć o zróżnicowaniu motocykli przez co nawet jak zdamy egzamin na gladiusie, to i tak nie będziemy pewni co do swych umiejętności siadając, np. na Intrudera albo na inny krążownik szos. Pozdrawiam motocyklistów LwG!
OdpowiedzNie zgodzę się z wami. Można oblać na irracjonalnie sformułowanych pytaniach. Czy gdy jeden kierunkowskaz nie działa, drugi pobiera więcej prądu? Ok, fajnie wiedzieć, ale czy ta wiedza zwiększy bezpieczeństwo na drogach? Teoria o ABS, ASR i ESP też fajna, ale bardziej przyda się technika operowania tymi systemami, reakcja w razie awarii itp Tak więc ok, przepisy się nie zmieniły, ale sposób formułowania powinien być na tyle przejrzysty, żeby każdy, który czytał, wiedział, o co chodzi, a nie zastanawiał się przez 3/4 czasu "co autor miał na myśli"
OdpowiedzMasz zupełną racje tak samo jak pytania o długość gałki od biegów czy wymiary tablicy rejestracyjnej no po co to?
Odpowiedz