Yamaha numerem 1 w¶ród marek premium w Polsce
Drugi rok z rzędu najlepsze wyniki sprzedaży i najwyższe wzrosty wśród marek premium odnotowała Yamaha. Klienci zarejestrowali w 2015 roku aż 1966 nowych motocykli spod znaku trzech kamertonów, zapewniając firmie wzrost sprzedaży o 64% w porównaniu z poprzednim rokiem i ustanawiając rekord w 20-letniej obecności oficjalnego importera marki Yamaha Motor w Polsce. W łącznym zestawieniu Yamaha wyprzedziła m.in. Hondę o 29%, a uległa jedynie dwóm markom oferującym jednoślady produkowane w Chinach.
2015 rok był przełomowym sezonem w branży motocyklowej w Polsce. Od stycznia do grudnia 2015 roku polscy klienci zarejestrowali 23 870 nowych motocykli o pojemności powyżej 50 cm3, co dało imponujący wzrost aż o 142,5% w porównaniu z 2014 rokiem. Jest to najlepszy wynik w historii rankingu Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego ("Pierwsze rejestracje motocykli i motorowerów, grudzień 2015") na podstawie danych CEP (MSW).
Drugi rok z rzędu najlepsze wyniki sprzedaży i najwyższe wzrosty wśród marek premium odnotowała Yamaha. Klienci zarejestrowali w 2015 roku aż 1966 nowych motocykli spod znaku trzech kamertonów, zapewniając firmie wzrost sprzedaży o 64% w porównaniu z poprzednim rokiem i ustanawiając rekord w 20-letniej obecności oficjalnego importera marki Yamaha Motor w Polsce. W łącznym zestawieniu Yamaha wyprzedziła m.in. Hondę o 29%, a uległa jedynie dwóm markom oferującym jednoślady produkowane w Chinach.
Numerem jeden wśród nowych motocykli o pojemności powyżej 125 cm3 zarejestrowanych w kraju w 2015 roku ponownie została Yamaha MT-07. Od stycznia do grudnia zeszłego roku Polscy klienci nabyli aż 332 egzemplarze tego wszechstronnego jednośladu o pojemności 689 cm3 i mocy 75 KM, w porównaniu z 290 sztukami zarejestrowanymi w Polsce rok wcześniej. Co więcej, na drugim miejscu w rankingu najlepiej sprzedających się nad Wisłą motocykli o pojemności powyżej 125 cm3 znalazła się Yamaha MT-09, z liczbą 231 egzemplarzy, notując wzrost na imponującym poziomie aż 97,4% rok do roku.
Do najpopularniejszych jednośladów Yamahy o pojemności 125 cm3, dopuszczonych do prowadzenia na samochodowe prawo jazdy kat. B, w zeszłym roku należały skutery X-MAX 125 (212 sztuk zarejestrowanych w 2015 roku), Majesty S (174 egzemplarze) oraz motocykle YBR125 (157 sztuk) i MT-125 (139 egzemplarzy).
Zeszłoroczny sukces Yamaha zawdzięcza kompletnej gamie motocykli zróżnicowanych pod kątem potrzeb indywidualnych klientów. Największym zainteresowaniem cieszy się w Polsce gama MT (Master of Torque - Mistrz Momentu Obrotowego), na którą składają się wszechstronne motocykle o zaawansowanej specyfikacji, dużej mocy i wysokim momencie obrotowym, dostępne w coraz większej liczbie pojemności i zróżnicowanych wersji. O ile gama MT jest adresowana przede wszystkim do motocyklistów z odpowiednimi uprawnieniami, to pełna oferta pojazdów Yamahy o pojemności 125 cm3 trafia w potrzeby osób posiadających wyłącznie samochodowe prawo jazdy kategorii B. Motocykle i skutery Yamahy z tego segmentu uzupełnia dostępny we wszystkich 22 salonach na terenie kraju Program Opieki nad Klientem na Pojazd 125 "5 Kroków Yamaha", oferujący m.in. bezpłatne szkolenia z jazdy i ochronę posprzedażną ze strony dealera wszystkim osobom, które nabędą Yamahę 125 cm3.
"Pragnę gorąco podziękować Klientom za wybór Yamahy - mówi Magdalena Piskorz, dyrektor generalna Yamaha Motor Polska. - Cieszę się, że nasze motocykle i skutery spełniają oczekiwania zarówno doświadczonych motocyklistów, jak i osób, które, korzystając z możliwości prowadzenia pojazdu 125 cm3 na samochodowe prawo jazdy, w zeszłym roku rozpoczęły swoją przygodę z jednośladami. W tym roku gama naszych pojazdów jeszcze bardziej się powiększy - do segmentu MT dołączy długo oczekiwany model MT-03 oraz potężny MT-10, nadal rozwijamy coraz modniejszą rodzinę Sport Heritage, mamy kompletną ofertę sportowych motocykli serii "R" i jednośladów o pojemności 125 cm3. Dodatkowo, kładziemy bardzo duży nacisk na dalszy rozwój profesjonalnej sieci dealerskiej oraz podnoszenie jakości obsługi w salonach, a także zadowolenia klientów z obsługi serwisowej. Wdrażamy liczne programy mające na celu wyróżnienie się na rynku w zakresie budowania satysfakcji klientów z relacji z marką Yamaha Motor, którą już od 20 lat oficjalnie reprezentujemy w Polsce".
Komentarze 3
Poka¿ wszystkie komentarze¦mieszy mnie takie podej¶cie. ¯eby¶ by³ "mark± premium" musisz byæ najdro¿szy i kroiæ na serwisie 3k. za przegl±d, bo jak taki delikwent wejdzie do Yamahy i zobaczy ¿e podobny motocykl kosztuje 2/3...
OdpowiedzCiekawe kto ich zakwalifikowa³ do "marek premium"? Chyba sami siebie... Czy¿by szukali pretekstu do podwy¿ek cen?
OdpowiedzTo Yamaha jest mark± premium? Rozumiem Ducati, BMW, ale Yamaha?
OdpowiedzBMW marka premium, chyba w¶ród dresiwa jako pi±tka w gazie. Je¶li kto¶ lubi przep³acaæ za sam znaczek to proszê bardzo, ale zanim poczytacie ''obiektywne'' czasopisma typu Motocykl pod niemieck± bander± Motorrada i podejmiecie decyzjê, to zastanówcie siê dwa razy...
OdpowiedzMarka premium, która og³asza akcje naprawcze dla kilkuset ty¶ sztuk motocykli i w której skrzynia ulega destrukcji po 40 ty¶. km ?
OdpowiedzJe¶li oczekujesz odpowiedzi, to bêdzie ni± BMW. Nikt nie og³asza tyle akcji serwisowych co oni, we¼my chocia¿by model R1200GS.
Odpowiedzyamahaha po prostu tuszuje drobne awarie, inni ka¿dym pierdo³em siê przejmuj±
OdpowiedzJe¶li bierzemy pod uwagê "motocykle" z supermarketów które rozkrêcaj± siê w drodze do domu, to tak. Wtedy Yamaha jest premium.
Odpowiedz:D:D:D:D:D:D: hahahahhah dawno siê tak nie u¶mia³em, s± jak chiñskie pi³y za 200z³ troche potn± ale serwis premium :)
Odpowiedz