Husqvarna ro¶nie jak na sterydach
Rok 2015 okazał się dla Husqvarny bardzo dobry. Nabywców znalazło 21 513 motocykli. Oznacza to 32% wzrostu w porównaniu z rokiem 2014, gdy nowe Huski kupiło 16 337 klientów. Wzrost sprzedaży dał też 41-procentowy wzrost obrotów firmy.
Husqvarna zanotowała największe wzrosty na rynkach, na których była zawsze mocnym graczem. Mowa tutaj o Ameryce Północnej. Zarówno w USA jak i w Kanadzie bardzo dobrze przyjęta została nowa kolekcja maszyn crossowych zaprezentowana we wrześniu ubiegłego roku. Ze świetnym przyjęciem spotkały się także nowe modele serii 701 - Enduro oraz Supermoto. Kolejnym kierunkiem natarcia zapowiedzianym na ubiegłorocznych targach EICMA są dla Huski modele szosowe.
W Polsce Husqvarna sprzedała w ubiegłym roku 121 maszyn, co w drugim roku obecności na rynku jest wynikiem godnym odnotowania. Roman Korpas z biura Husqvarny:
"Husqvarna jest na polskim rynku od dwóch lat i w tym czasie dokonaliśmy ogromnego postępu w promocji marki, sprzedaży, rozwoju sieci dealerskiej i w sporcie. To oczywiście dopiero początek i przed nami ciągle jest bardzo dużo pracy. Z niecierpliwością czekamy na modele drogowe, z którymi będziemy mogli wyjść na rynek motocykli szosowych."
Przypomnijmy. BMW nabyło Husqvarnę w roku 2007 od MV Agusta Motorcycle Group. Wtedy segment offroadowy wydawał się mieć świetlaną przyszłość, ale model BMW G450X udowodnił Niemcom, że samodzielnie nie zawojują serc miłośników jazdy w terenie. Dlatego BMW Motorrad zdecydował się na zakup marki wyspecjalizowanej w offroadzie. Od początku swoich rządów w Husce, bawarski producent dokonał znaczących zmian organizacyjnych i produkcyjnych, podnosząc jakość produkowanych motocykli i obsługę klientów na poziom wcześnie w Husqvarnie nieznany.
Lata 2008-2012 okazały się jednak bardzo ciężkie dla branży motocyklowej. Firmy takie jak BMW zaczęły skupiać się na swoim podstawowym asortymencie, czyli w przypadku BMW na motocyklach o dużej pojemności. To oznaczało decyzję o pozbyciu się Husqvarn, którą nabył Pierer Industries AG, firma należąca do zarządzającego KTMem Stefana Pierera.
W chwili obecnej Husqvarna korzysta z wiedzy i doświadczenia KTMa. W nowych modelach Husqvarny pracują silniki i podzespoły znane z KTMów, ale szwedzka marka stara się przemycać coraz więcej autorskich rozwiązań. Docelowo KTM i Husqvarna mają być rozdzielnymi, konkurującymi ze sobą markami.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze